אייכלר על הממשלה: "היו עסוקים בפגיעה, במלחמה זה עם זה"

חה"כ אייכלר נאם היום במליאת הכנסת, במהלך נאומו התייחס אייכלר לחוקים שנתקעו במהלך הקדנציה החולפת: "שום דבר לא זז בממשלה הקודמת" ♦ "היו עסוקים בפגיעה, במלחמה זה נגד זה. יש עתיד נגד הציבור החרדי, עכשיו כולם באווירה של בעד. אז אדרבה, עכשיו צריך לנצל את זה"

חה"כ ישראל אייכלר. צילום: הכנסת
חה"כ ישראל אייכלר. צילום: הכנסת
חבר הכנסת ישראל אייכלר נאם היום במליאת הכנסת. במהלך נאומו התייחס אייכלר לסוגיית העלאת שכר המינימום וכן לפיגוע שאירע הבוקר בתל אביב בו נפצעו כמה בני אדם. "אני רוצה לפתוח באירוע שהיה היום בתל-אביב", פתח אייכלר בדבריו. "שוב יש לנו תזכורת שסדנא דארעא חד הוא. מצרפת עד תל אביב עוברת דרך אחת, דרך הסכינאות ואנחנו מתפללים לקדוש-ברוך-הוא: "ופרוש עלינו סוכת שלומך, סוכת רחמים וחיים טובים ושלום, עלינו ועל כל עמו ישראל", ובמיוחד כתוב: ועל ירושלים". הקדוש ברוך הוא ישלח רפואה שלמה לפצועים".

בהמשך דבריו התייחס לפירוקה של הממשלה וציין את המעלות שיש בדבר. "כמה מעלות טובות לפירוק הממשלה הקודמת", אמר אייכלר. "אחת מהן היא שהממשלה התעשתה ביום האחרון שלאחר האחרון להביא חוק שחברי כנסת רבים, ובראשם דב חנין, מה שאני יודע על חוק שאני חתום עליו, להעלות שכר המינימום ל-5,580 שקל. כבר שנה שלמה עומד ותקוע ולא מזיזים אותו, כי הייתה ממשלה טובה לאנשים שיש להם, ממשלה רעה מאוד לאנשים שאין להם, ולכן הדבר הזה תקוע".

"הרבה חוקים טובים הצענו ולא התקבלו", אמר אייכלר והציע כי "אולי עכשיו, אדוני היושב ראש יעשה עוד כמה ימי פגרה מיוחדים להצעות חוק נוספות והממשלה תתקן את כל העוולות שהיא עשתה במשך שנתיים".

בהמשך הזכיר הצעות אותן ניסו להעלות במהלך הממשלה החולפת שלא התקדמו: "אפשרות היעדרות הורה מעבודתו כאשר הילד במחלה קשה. לא עבר. ביקשנו לאסור שביתה ללא הודעה מראש, זה אפילו עבר בקריאה טרומית. אבל לא זז, דבר שפוגע בהרבה אנשים. ביקשנו דבר כל כך פשוט כמו החלת חוק פיצול דירות באופן חוקי, שישחרר עשרות אלפי דירות לזוגות צעירים ולצעירים לשוק השכירות, יוריד את המחירים. לא עבר".

"שום דבר לא זז בממשלה הקודמת בדברים האלה", קבל אייכלר. "כי הם היו עסוקים בפגיעה, במלחמה זה נגד זה. יש עתיד נגד הציבור החרדי, המתנחלים שהבית היהודי דאג להעביר להם את הכספים שקוצצו מהישיבות למוסדות שלהם, דבר שאנחנו לא עשינו מעולם. כל אחד עשה נגד. עכשיו כולם באווירה של בעד. אז אדרבה, עכשיו צריך לנצל את זה".

"נקווה שבעזרת ה' הממשלה הבאה תהיה ממשלה יותר טובה", סיכם אייכלר. "והעם ידע לבחור במי שבאמת – ואני לא אומר לאיזה מפלגה – במי שבאמת דואג גם לעניינים החברתיים, גם כדי שאנשים שאינם עשירים יוכלו לחיות פה ולא למפלגות שמדברות בשם מעמד הביניים ומייצגות את הטייקונים המיליונרים, המיליארדרים, שמממנים אותן".

השארת תגובה