עו"ד נועם קוריס: על תחבולות לא לגיטימיות ופסילה של תובע ייצוגי

נועם קוריס
נועם קוריס

בית המשפט העליון דחה לאחרונה בקשת רשות ערעור על החלטתו של ד"ר רניאל מבית המשפט המחוזי בחיפה, אשר קבע שיש לפסול תובע ייצוגי שפעל בצורה פסולה מול החברה שנתבעה בתביעה הייצוגית.

ועוד כמה מאמרים שכתבתי:

עו"ד נועם קוריס – דברים שנראים לגוגל אותו דבר

מה ההשקעה הכי טובה לכסף שלי ?

עו”ד נועם קוריס כותב על איגוד האינטרנט ועל לשון הרע

עו"ד נועם קוריס כותב על פרטיות ותביעות ייצוגיות בנושא ספאם (חוק התקשורת)

עו"ד נועם קוריס: תקנון בחינם לאתר אינטרנט

בית המשפט העליון, ציטט מהחלטתו של בית המשפט המחוזי וקבע שהתובע הייצוגי, "על פי דבריו שלו עצמו, הציג בפני המבקשת מצג שווא לפיו הוא מוכן לוותר על כל טענותיו כלפיה תמורת פיצוי בסך 5,000 ש"ח. הוא ניהל עמה משא ומתן לפשרה וגרם לה להאמין כי כנגד התשלום שביקש אין ולא תהיינה לו טענות נגדה בעוד אשר לאמיתו של דבר התכוון המשיב 1 לקבל מהמבקשת כתב הוויתור המשקף, כביכול, את מה שהוצע על ידו על מנת שיהווה ראיה בהליך בקשת האישור שתכנן מלכתחילה להגיש נגדה". ועוד הוברר בפסק הדין, כי "מדובר בתחבולה שהיא לגישתי בלתי לגיטימית בנסיבות העניין, אשר נועדה להוציא מידי המשיב הפוטנציאלי מסמך שיוצג כראיה לטענות שמתכוון התובע להעלות נגדו בבקשה לאישור תובענה ייצוגית".

בית המשפט המחוזי כמו גם בית המשפט העליון, קבעו שהתנהלותו של התובע הייצוגי בנושא אינה עומדת בדרישות ההתנהלות בתום לב ובדרך הולמת, הנדרשות מתובע ייצוגי המבקש לייצג את קבוצת הצרכנים מול החברה המעוולת.

בסופו של יום נקבע, שהתביעה הייצוגית אכן תאושר ותנוהל בשם כל קבוצת הצרכנים, אך התובע הייצוגי שהגיש את התביעה מלכתחילה לא יוכל לייצג את הקבוצה בתביעה ולא יזכה לשום גמול, למרות שהתביעה שהגיש אושרה – מה שמלמד שלפחות לכאורה קידם התובע הייצוגי את האינטרס של חברי הקבוצה בתיקון העוולה שלכאורה נגרמה להם.

פסק הדין כאמור, ברע"א  7110/17 נקניק  נהריה כשר זוגלובק בע"מ נ' עו"ד ירון שגב ואח'

עו"ד נועם קוריס בוגר תואר שני במשפטים מאוניברסיטת בר אילן, משרד נועם קוריס ושות' עורכי דין עוסק במשפט מסחרי מאז שנת 2004. עקבו אחרינו בבלוגר עו"ד נועם קוריס ושות', הטור של עו"ד נועם קוריס בחדשות כל הזמן 

עו"ד נועם קוריס – כותב על הסרה מגוגל והתיישנות ברשת

עו"ד נועם קוריס –  כותב על חובות, על פלילים, ועל שכר טרחת עורכי דין

עו"ד נועם קוריס – כותב על הזהירות הנדרשת בשכר טרחה לפי הצלחה

השארת תגובה