הרב זמיר כהן: "שיעור כזית מודדים לפי הנפח ולא המשקל" • ומה דעת חכם שלום?

הרב זמיר כהן והרב משה פנירי
הרב זמיר כהן והרב משה פנירי

בהשתתפות גדולי תורה התכנסו עשרות רבנים לקראת יום הכיפורים ע"י ארגון "הידברות" ו"קו ההלכה" בנושא צום כיפור וההלכות הנוגעות לעניין הצום.

בכינוס נשאו דברים הרב זמיר כהן ראש ישיבת "היכל מאיר" וראש ארגון "הידברות", רבי משה פנירי ראש בית ההוראה "אפיקי מים", רבי יעקב שכנזי, והרב ירון אשכנזי מפקח רוחני של קו ההלכה יחד עם הד"ר אלי שוסהיים.

גדולי התורה העבירו סקירה הלכתית בפני הרבנים המשיבים בנושא של מעוברות ומניקות ורפואה כללית.

את המשא המרכזי נשא הרב זמיר כהן בנושא בירור שיעור האכילה פחות פחות מכשיעור והאם הולכים לפי הנפח או לפי המשקל, בדבריו הוכיח שלכל הדיעות מודדים לפי נפח, ומה שנהגו אצל הפוסקים למדוד במשקל הוא על פי מה שכתב הרב המגיד שכך קל יותר לציבור, אבל אין זה אלא בדבר שנפחו ומשקלו שווה.

הרב זמיר הציד במהלך שיעורו בפני הרבנים לחמניה והראה כיצד על ידי מעיכת לחמניה במשקל 30 גרם היא נעשית 30 סמ"ק. אולם ציין שלדעת ראש הישיבה הגר"ש כהן אין למדוד על ידי מיעוך אלא כל פת נמדדת כמו שהיא לפי נפחה הטבעי מלבד כיסי אוויר גדולים שיש בה, הרב כהן ציין כי את הדברים כתב הגר"ש במכתב המופיע בתחילת ספרו 'כזית בזמננו'.

המפקח הרוחני הרב ירון אשכנזי הודה לארגון הידברות והעומד בראשה על הסיוע וההירתמות לקו ההלכה.

במהלך הכנס קיבלו המוצי"ם את הספר 'כזית בזמננו' של הרב זמיר כהן העוסק בבירור שיעורי כזית וכביצה לענין מצה וברכה אחרונה ואת ספריו החדשים של הרב אשר שקאני העוסקים בחלק יורה דעה של השולחן ערוך.

השארת תגובה