תביעה: ‏המשפחה תובעת את בי"ח שער מנשה • ״שורת כשלים הביאה למותו הטרגי״

‏בתביעה לפיצויים נגד בית החולים הפסיכיאטרי 'שער מנשה', ומשרד הבריאות המפעיל אותו – אשר הוגשה לאחרונה

שער מנשה
שער מנשה

לבית המשפט השלום בתל אביב באמצעות עוה"ד גלית מושקה-פרדל ועוה"ד דוד פייל, נטענות טענות קשות על התנהלות בית חולים וצוותו.

‏על-פי התביעה מדובר בבחור צעיר בן 36, לוחם דובדבן לשעבר, וסטודנט מצטיין דיקן – ניסה לבצע ניסיון אובדני שלא צלח, ונמצא בסיכון גבוה מאוד לביצוע מעשה אובדני חוזר.

‏על-פי התביעה, מהיום בו התייצב הצעיר במרפאת בית החולים בלטה תחלופה של אנשי הטיפול, אשר השפיעה על הרצף הטיפולי, וכתוצאה מכך איש מהצוות הרפואי לא עקב אחר מצבו הנפשי ולא דאג שיקבל טיפול נפשי הולם.

‏מהרשומה הרפואית עולה כי הצוות הרפואי של בית החולים עשה שימוש ניכר בפעולת "העתק והדבק" של אבחנות קודמות אשר נרשמו בתיקו ללא פירוט והסבר כלשהו.

‏למרבה הצער, בביקור ה- 6 במספר החליטה הרופאה המתמחה – שעדיין לא הוסמכה כפסיכיאטרית – על הפסקת הטיפול והמעקב אחריו במסגרת בית החולים – והעברתו לאחריותו של רופא המשפחה, והתערבות עובדת סוציאלית בקהילה. ‏

לדברי הוריו, במשך כשלושה חודשים חיפש הצעיר נואשות אחר מסגרת טיפולית מתאימה. כאשר ראה שאין מקום שמוכן לעזור לו, ביצע ניסיון אובדני שניבו מצא את מותו. כשהוא נמצא על ידי אמו תלוי בביתו.

בעקבות האירוע הנ"ל, הוקמה ועדת בדיקה של במשרד הבריאות אשר קבעה בדו"ח מפורט וחד משמע, כי בלטה תחלופה של אנשי טיפול, אשר השפיעה על הרצף הטיפולי בבית החולים.

הוועדה קיבלה את עמדת הורי המנוח, לפיה יש למצוא את הדרך ליידע את החולים ואת בני משפחותיהם על קיומם של גופים ממשלתיים ופרטיים אשר מהווים מסגרת טיפולית.

עוד קבעה הועדה כי היא ממליצה למשרד הבריאות לרכז את האינפורמציה בנוגע לכלל המוסדות והמסגרות הטיפוליות הקיימות ולהנגיש אינפורמציה זו למטופלים ולבני משפחותיהם. יש להדגיש את הצורך להנחות את הרופאים המטפלים במרכזים לבריאות הנפש ובחדרי המיון של ביה"ח כלליים ופסיכיאטריים להפנות את המטופלים למוסדות אלה, וליידע על קיומם.

‏בימים אלה הגישו הוריו של הצעיר באמצעות עוה״ד דוד פייל ומושקה פרדל תביעה לפיצויים בבית המשפט השלום בתל אביב נגד משרד הבריאות המפעיל את בית החולים – בטענה להתרשלות בטיפול בבנם ואי-מניעת מותו הטראגי.

עדיין לא הוגש כתב הגנה.

למרות נסיונותינו לא הצלחנו להשיג את תגובת 'שער מנשה', לכשתתקבל נפרסמנה.

תגובה אחת
  1. היו צרכים לעזור לו המשפחה בעיקר ולהרים אותו לחיים

השארת תגובה