ראש העיר לשעבר, מאשים את ראש העיר הנוכחי: "גנבת את הבחירות"

עימות חריג בין המועמדים לראשות העיר – חיים אביטן וצביקה גנדלמן • אביטן האשים: "כלומניק שחצן, גנבת את הבחירות", ואילו גנדלמן השיב: "אתה אחרון שתלמד אותי על שקיפות"

צביקה גנדלמן
צביקה גנדלמן

עימות סוער שהגיע לטונים חריגים התרחש בישיבת המועצה האחרונה בעיריית חדרה. ראש העירייה צביקה גנדלמן הושפל בביטויים קשים על ידי חברי האופוזיציה. חברי הקואליציה, ביניהם החברים החרדים מש"ס, 'דגל התורה' וזהות יהודית, השפילו את מבטם והעדיפו לא להתגייס לעזרתו של גנדלמן.

העימות החל עם תחילת הישיבה, אז הפנתה חבר המועצה שירלי עודד שאילתה לראש העיר: "מדוע ראש העיר מסתיר מה שכרו של סמנכ"ל העירייה משה ביטון? לא ראיתי חוצפה כזו, וזלזול בכספי משלם המיסים. מאיפה הכסף?" צביקה גנדלמן ענה קצרות: "אלו כספים מתקציב הראשות".

בשלב זה התערב חבר המועצה חיים אביטן, קודמו של גנדלמן בתפקיד ראש העיר: "בתשובות השקריות שלך אתה מטעה אנשים, לא מעביר דו"חות אמיתיים, אני אוריד לך את המסכה מהפנים, אי אפשר לשקר כל כך הרבה את הציבור, אתה מטעה את חברי המועצה, אני אחשוף את הפרצוף האמיתי שלך". גנדלמן: "אנחנו בונים ומפתחים את העיר בארבע שנים האחרונות וקשה לך עם זה, אתה האחרון שתלמד אותי מה זה שקיפות וטוהר שלטון".

הטונים והאמירות הקשות בין חברי המועצה לראש העיר התלהטו. חיים אביטן: "תתבייש לך גנדלמן, למה אתה מאיים ומפחיד את התושבים שלך? חתיכת חצוף שקרן. היית שותף לקנוניה וגנבת את הבחירות. חסר אחריות שכמותך". למרות הדברים הקשים חברי המועצה שנכחו בישיבה לא פצו את פיהם להגן על ראש העיר, מלבד חבר המועצה שי ברכה ממפלגתו של גנדלמן שנאות להגן עליו לאחר דקות ארוכות.

במהלך הישיבה הואשמה הנציגות החרדית כי סגרה מראש תמיכה בגנדלמן שנה קודם הבחירות בתמורה לטובות הנאה. אביטן שהודח מראש העירייה לאחר שהואשם בפלילים וזוכה לאחר מכן, הודיע כי יתמודד שוב לראשות העיר בבחירות 2018.

בסיום דברים יצא אביטן משליטה ופנה במילים קשות לגנדלמן: "אתה חצוף, כלומניק! אתה לא מנהל את העיר, אתה מנוהל על ידי אנשים מסוימים שדאגו שתהיה פה ראש עיר. אתה שחצן, יהיר, מתנשא והולך זחוח. חסר אחריות שכמותך, יום הדין יגיע, צביקה הביתה!"

השארת תגובה