לראשונה: צמחים יימכרו באינטרנט, בשל פיתוח המאפשר משלוח בדואר למשך 10 ימים

פיתוח ישראלי חדש מאפשר משלוח צמחים חיים שהוזמנו מהאינטרנט למשך תקופה של 10 ימים, ליעדים מרוחקים ואף בין מדינות

גרדיאנס
גרדיאנס

הפיתוח של חישתיל הישראלית מאפשר לצמחים להישמר בריאים ובעלי יכולת להיקלט מחדש בקרקע גם כשהם מעבירים את תקופת המשלוח ללא מים, אור, אוויר ונשמרים גם אם החבילה מונחת הפוך ומטלטלת בעת המשלוח. כך שגם עסקים כמשתלות יכולים להשתלב בעידן המסחר האינטרנטי.

ענף הגינון עדין לא הצליח להשתלב באופן אמיתי במסחר המקוון מאחר וצמחים הם מוצר חי שללא תנאים מתאימים עלול להגיע מת או פגום. לכן רכישת צמחים באינטרנט הוגבלה עד כה למבחר מצומצם של חנויות באזור, ללא תחרות מחירים אמיתית והוזלה שמאפשרת הלוגיסטיקה של עולם הקניות ברשת. גם שפע המוצרים מוגבל להיצע של החנויות באזור בלבד.

לדברי חיים רוזנבלום מחברת חישתיל: "בעזרת הפיתוח צרכנים בחו"ל מזמינים מאתרי קניות שתילים המיוצרים ונארזים בישראל, המתקבלים במדינותיהם דרך הדואר. בשונה משליחויות של צמחים בדרך הישנה, אין צורך שהשליח ימסור את הצמחים אישית או ישאיר אותם במען בתקווה שמישהו יגיע בקרוב לטפל בהם. המארז יכול להמתין בדואר במשך ימים עד שהלקוח יתפנה לאסוף את החבילה.

החידוש יצעיד קדימה את ענף השתלנות הבינלאומי כך שגם משתלות ומרכזי גינון יוכלו להנות מהתפתחות עסקית גלובלית דרך פניה ללקוחות חדשים באינטרנט, במיוחד בעידן שהרכישות המקוונות גוברות."

הצמחים למשלוח הותאמו עם בית שורשים קטן וקומפקטי. עם קבלת הערכה לחובב הגינון נשאר רק לפתוח את המארז ולשתול את הצמח. סדרות הצמחים מגיעות בגדלים שונים של מבחר עשבי תבלין לחליטות, לברביקיו, לסלטים, תבלינים למטבח איטלקי, טעמים פיקנטיים, וסדרת מנטות.

השארת תגובה