יוזמה חרדית בנתניה: הקמת מפלגה חדשה

לאחר הקמת איגוד בתי הכנסת בעיר, גורמים בקהילה החרדית בנתניה שוקלים הקמת מפלגה חרדית חדשה • במקביל, חבר המועצה ד"ר ישראל שטבון פורש: "זכיתי לשמש שליח ציבור"

שמעון שר. צילום: עידן אבני רשת ב'
שמעון שר. צילום: עידן אבני רשת ב'

הבחירות בעיר נתניה הולכות ומתקרבות, ובקהילה החרדית מתרוצצת השמועה על כוונת גבאי בתי הכנסת להקים פלטפורמה פוליטית חדשה עבור הציבור החרדי האשכנזי בעיר, שלטענתם לא מיוצג כראוי על ידי נציגי הציבור. כיום, קיימת סיעת 'גל' המורכבת משני נציגים – משה לחובר (דגל התורה) ושמעון שר (אגודת ישראל).

בימים אלו הוקם בקהילה החרדית איגוד בתי הכנסת ובו יש כ-10 נציגים המשמשים בתפקיד הגבאות בבתי הכנסת בעיר. בשיחה עם אחד הנציגים הוא אומר ל'קו עיתונות' כי רבים מרגישים שאינם מיוצגים ברשימה החרדית.

לדבריו, אירועי תרבות והופעות גדולות עבור הציבור החרדי לא ממלאים את הצורך האמיתי של הציבור החרדי בהפקת אירועים תורניים קטנים, שמחות בית השואבה והרצאות לאנשי ונשות הקהילה החרדית.

לדברי יוזמי הארגון, שהוקם כאיגוד בתי הכנסת, הוא עתיד להפוך בבוא היום לרשימה פוליטית שתהווה אלטרנטיבה למפלגה החרדית האשכנזית המקומית. מנגד, גורם ב'יהדות התורה' המקומית אומר ל'כל הזמן': "בוודאי שאין מדובר באלטרנטיבה ל'דגל התורה'. הקהילה החרדית האשכנזית בנתניה מאד מגובשת, צומחת ורואה פריחה בפיתוח מוסדות חינוך ותרבות חרדית".

בתוך כך, שינויים נוספים אירעו השבוע בעירייה, חבר המועצה ד"ר ישראל שטבון הודיע על פרישה. במכתב אותו הפנה לראש העיר מרים פיירברג נכתב: "זכיתי לשמש שליח ציבור לתושבי העיר. השתדלתי לפעול ככל יכולתי למען כלל תושבי העיר".

מן הראוי לציין כי בעת האחרונה חזר בנו של שטבון, ח"כ לשעבר יוני שטבון, להתגורר בעיר נתניה, מה שמלמד על הסיכויים כי שטבון הצעיר ישתלב בפוליטיקה המקומית ואף עשוי להתמודד על ראשות הבית היהודי בעיר.

השארת תגובה