נשיא המועצת הכריע – ובחשאי הוקמה ישיבה קטנה חדשה

לאחר שנים בהן שלטה ישיבת 'קול רפאל' בעולם הישיבות הבת ימי, פתחו מוסדות 'בית יעקב' ישיבה חדשה • ההתלבטויות והלחצים, הסיכום המוקדם, ההכרעה של נשיא מועצת החכמים, והרישום הסודי • כל הפרטים

בת ים חשאי 1
בת ים חשאי 1

דרמה בבת ים: לאחר שנים של ניסיונות ולמרות לחצים שהופעלו, פתחו מוסדות 'בית יעקב' בראשות הרב עטייה, ישיבה קטנה לבחורים מצטיינים מהעיר בת ים. לפתיחת הישיבה קדמו לבטים רבים, מחשש שהיא עלולה לפגוע בישיבת 'קול רפאל' הוותיקה.

רבים מבני התורה בעיר בת ים ובחולון, חבים את קומתם הרוחנית לישיבת 'קול רפאל' בראשות הגאון רבי שלמה בסו. הישיבה הוותיקה שברחוב ליבורנו, הייתה משך השנים בית וועד לתלמידי חכמים, והצמיחה דור של למדנים ויראי ה'.

בשנים האחרונות ולאור הגידול המבורך באיכות ובכמות, של משפחות בני התורה בעיר בת ים, עלה הצורך בהקמת ישיבה חדשה. הצורך הציבורי פגש את הרצון העז של מוסדות 'בית יעקב' שמתהדרים ברשת מוסדות חינוך ענפה של תלמוד תורה, גני ילדים בית יעקב, אך חסרו את המוסד הנחשק – ישיבה. בשנה האחרונה, לאחר הסתלקות מייסד המוסדות זצ"ל, התגבר הרצון בקרב הקהילה להוסיף ישיבה לשרשרת המוסדות המפוארים.

בשלב הראשון, הופעלו לחצים מצד גורמים שונים, על אנשי 'בית יעקב', שלא לפתוח ישיבה בבת ים, ובחלק מהזמן אף הייתה קיימת הבנה בין הצדדים כי הישיבה החדשה תיפתח בעיר חולון, על מנת למנוע חיכוכים. אך למרות זאת, הצרכים והאילוצים לא אפשרו להנהלת 'בית יעקב' לנדוד הרחק מלב פעילותם.

מי שהכריע לבסוף את הכף הוא נשיא מועצת החכמים הגר"ש כהן, שראה בהקמת ישיבה נוספת אך טוב וברכה, ואיחל דרך צלחה. בגלל רגישות המצב, הוחלט שלא לפתוח את הישיבה בקול תרועה רמה, ולפני מספר חודשים גובשו עשרה משפחות משמנה וסלתה של בת ים התורנית, שהחליטו לשלוח את בניהן לישיבה החדשה, והפכו בכך לגרעין המייסד של הישיבה הקטנה 'בית יעקב'.

ואכן, מראש חודש אלול, חובשים את ספסלי הישיבה החדשה כעשרה בחורים בני עלייה, ששוקדים על התורה במלוא הכוחות וחדוות הנעורים. נכון להיום, שוכנת הישיבה בבית המדרש שמתחת למוסדות ברחוב הגבעות, ובעתיד היא צפויה לעבור למשכן גדול, יחד עם גידול התלמידים הצפוי. יצוין כי על פי התכנית, בעתיד תוקם גם ישיבה גדולה, במה שיהפוך לאימפריית תורה עולה בבת ים.

לפני כשבועיים, עמדה בת ים תחת רישומו הכביר של ביקור נשיא מועצת חכמי התורה הגר"ש כהן ששבת בעיר ומסר בה שיעורי תורה ודרשות חיזוק. מי שזכה ליחס מיוחד היו הורי התלמידים החדשים, שהוזמנו בחשאיות, ועברו במוצאי שבת להתברך מפי ראש הישיבה, שהרעיף ברכות לראשיהם.

לאחר הביקור וההתפתחות במוסדות 'בית יעקב', מציגים מוסדות 'קול רפאל' את התגובה שלהם, עם מפגן תורני שצפוי להתקיים בשבוע הבא, בהשתתפותו של הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף בעצרת התעוררות מרכזית שתיערך בהיכל הישיבה. יגדיל תורה ויאדיר.

השארת תגובה