בלעדי • מאות אוטובוסים דילגו; "מאחורי כל מספר יש אדם"

מצוקת נוסעי התחבורה הציבורית בבית שמש: הנתונים נחשפים– מאות נסיעות שלא בוצעו, איחורים, תלונות מוצדקות וקנסות בסך מאות אלפי ₪ • מקומם? – לפי משרד התחבורה "הנתונים אינם חריגים" • מקלב: "המצב עגום"

אוטובוסים של סופרבוס | צילום: יח"צ
אוטובוסים של סופרבוס | צילום: יח"צ

מצוקת נוסעי התחבורה הציבורית בבית שמש, עלתה לכנסת: שלשה חודשים לאחר שחבר הכנסת אורי מקלב (יהדות התורה) הגיש שאילתא לשר התחבורה בדבר המחדלים של חברות האוטובוסים, חשף משרד התחבורה את מספר התלונות המדויק, אך התעקש: "הנתונים אינם חריגים לענף".

עבור תושבי בית שמש, הנסיעה בתחבורה ציבורית הופכת לא פעם לסיוט של ממש. בסדרת כתבות ב'השבוע בבית שמש', העלינו לא פעם המצוקה, עדויות נוסעים על איחורים, חיסורים ודילוגים של אוטובוסים, כאשר אחת הבעיות המרכזיות נעוצה בחוסר בכתובת אחידה, מאחר שהפעלת הקווים מפוזרת בין מספר זכיינים ותתי זכיינים.

חבר הכנסת מקלב, שרבים מהתלונות זורמות אל שולחנו, הגיש שאילתה לשר התחבורה, בה כתב: מפניות חוזרות ונשנות עולה שמפעילת התח"צ בפרוזדור ירושלים אינה שמה דגש על ביצוע הנסיעות זמני הנסיעה כפי שקובע משרד התחבורה, ויוצא מכך שישנם לא מעט 'דילוגי נסיעות' שאינם מבוצעים בפועל. מצב זה גורם סבל רב לציבור התושבים הנצרך לשירות התחבורה הציבורית סדירים".

אשר על כן, שאל מקלב את שר התחבורה: "האם נתונים אלו מוכרים למשרדך? האם החברות נקנסו בגין כך? אילו פעולות נקט משרדך בנושא מטריד זה?"

וכאמור, באיחור של כשלושה חודשים, מסרו השבוע משרד התחבורה את תשובתם לשאלה, בה נכתב כי "הנתונים אינם חריגים ביחס לענף". בהמשך חשפו משרד התחבורה את הנתון הבא, לפיו, בחצי שנה האחרונה 147 נסיעות שהיו אמורות להתבצע לא בוצעו, 158 פעמים איחרה המפעילה. המפעיל נקנס ב-167 אלף ש"ח. בנוסף 370 תלונות נמצאו מוצדקות ובגינן שילם המפעיל 309 אלף ש"ח. אך מסתבר כי למרות הקנסות שהטילו במשרד התחבורה המצב בתחנות לא השתפר ולו במעט.

יוסף בעדני, תושב בית שמש סיפר בשיחה עם 'השבוע בבית שמש' כי רק בשבוע החולף המתין שלוש שעות לאוטובוס בדרך לפגישה לירושלים ובעקבות כך הפסיד מכך.

חבר הכנסת אורי מקלב אומר ל'השבוע בבית שמש': "מאוד מודה למשרד התחבורה על התשובה הכנה, אך המצב עגום. צריך לזכור שמאחורי כל מספר ומספר מהנתונים ישנו אדם, משפחה וילדים שלא קיבלו מענה תחבורתי, על כל תלונה שהתקבלה יש עשרות שלא התלוננו, יש להגביר את הפיקוח ולהעלאות את סך הקנסות על המפעילים".

תגובה אחת
  1. ואיפה ראש העיר???

השארת תגובה