בג"ץ בצו ביניים: "הפגנות מול בית היועץ עד 500 משתתפים בלבד"

שופטי בג"ץ הודיעו כי החל ממוצאי השבת הקרובה ועד להחלטה סופית בעתירה, יתאפשר לעותרים להפגין מול ביתו של היועהמ"ש במוצאי שבת החל מ- 8 בערב בלבד בכפוף למגבלת השתתפות

לכלוך הפגנה בבני ברק
לכלוך הפגנה בבני ברק

בתום דיון שנערך בבג"ץ במהלכם מתחו השופטים ביקורת לנוכח עמדת המשטרה על שסירבה לאפשר למארגני הפגנות המחאה מול בית היועץ המשפטי לממשלה להפגין כמדי מוצאי שבת בטענה כי "ההפגנות מיצו עצמן". העניקו השופטים צו ביניים המאפשרת לפעילי השמאל להמשיך ולהפגין מול ביתו של מנדלבליט, בכפוף לשורת מגבלות וזאת עד להחלטה סופית בענין.

בהחלטתם אמצו השופטים את הצעת הפשרה שהוצעה במהלך הדיון ולפיו יוגבל מספר המשתתפים בהפגנה בכיכר גורן מול בית היועץ ל- 500 משתתפים (לא כולל משתתפי הפגנת הנגד) כאשר שאר המפגינים יתמקמו באזור מרוחק יותר.

בנוסף קבעו השופטים כי ההפגנות יחלו החל מהשעה 8 בערב בלבד. וכי לא יידרש רישיון להפגנה. כאשר במהלכה יותר שימוש בשני מגאפונים בלבד וללא שימוש באמצעי הגברה נוספים ועל המארגנים להעמיד סדרנים במקום.

יצוין, כי במהלך הדיון התבטא השופט דנציגר כי "הזכות של תושבי השכונה ליהנות משקט היא אינה זכות חוקתית שנמצאת בדרגה שאפילו מתקרבת לזכות חוקתית כמו הזכות להפגין וחופש הביטוי".

השארת תגובה