ליום אחד בלבד: חברי הכנסת יורשו לעלות להר הבית

לאחר כשנתיים שנאסר עליהם לעלות, במסגרת נסיון משטרתי יורשו החכי"ם לעלות להר הבית משך יממה אחת • חבר הכנסת יהודה גליק: "אין בכוונתי להיות שפן הנסיונות של ראש הממשלה. כשראש הממשלה יחליט להתייחס לחברי הכנסת כבני אדם ולא כמצורעים אעלה בשמחה להר הבית". חבר הכנסת שולי מועלם: "מבטא את האובדן של הריבונות הישראלית במקום. עם זאת כיהודייה מאמינה וכחברת כנסת, אעלה להר".

מתחם הר הבית | צילום: שי וקנין
מתחם הר הבית | צילום: שי וקנין

לאחר כמעט ששנתיים בהם נאסר על חברי הכנסת לעלות להר הבית על מנת לא לעורר מהומות, ביום שלשי הבא יורשו החכי"ם לעלות להר למשך יממה בלבד, זאת במסגרת פיילוט אותה עורכת המשטרה.

על פי הדיווח בערץ 2 אמש, תכנון המשטרה היה לערוך את הפיילוט למשך שבוע, אולם, ראש הממשלה נתניהו הורה לקצרו למשך יממה בלבד. פיילוט זה נערך בכדי לראות את השפעות המהלך.

חבר הכנסת יהודה גליק, הנמנה על העולים להר הבית ואף אמש ניסה להפר את הצו ולעלות להר יחד עם שותפתו לראשות השדולה לחיזוק הקשר היהודי להר הבית, חברת הכנסת שולי מועלם, אך נבלם לפני על ידי המשטרה, אמר: "מדובר בהחלטה שאני מתקשה למצוא מאחוריה הגיון או שיקול דעת, אלא אם כן המגמה היא לייצר עילות להמשיך ולאסור על חברי כנסת לעלות להר הבית מסיבות של שמירת הסדר הציבורי כביכול. הודעתי ללשכת ראש הממשלה שאין בכוונתי להיות שפן הנסיונות של ראש הממשלה".

גליק הסביר את דבריו בכך ש"אינני רוצה לעלות להר הבית כפוליטיקאי במסגרת קידום אג'נדה ולהשתתף בחיכוכים מיותרים. אני רוצה לעלות כאחד האדם ולהתייחד עם ריבונו של עולם שבחר להשכין שם שכינתו. האם יש בר דעת שחושב שאם יעלו כל חברי הכנסת, יהודים וערבים כאחד במהלך אותו יום הדבר יועיל לשמירת הסדר הציבורי? כשראש הממשלה יחליט להתייחס לחברי הכנסת כבני אדם ולא כמצורעים אעלה בשמחה להר הבית".

בשונה ממנו חברת הכנסת שולי מועלם אמרה כי היא דווקא כן מתכוננת לעלות להר, על אף שאיננה מרוצה מהפיילוט המשטרתי: "מתן יום אחד בלבד לנבחרי ציבור של העם היהודי מבטא את האובדן המתמשך של הריבונות הישראלית במקום. עליית חברי הכנסת להר לא מחוללת בערה או נזקים כפי שמנסים לומר לציבור, עם זאת כיהודייה מאמינה וכחברת כנסת, אעלה להר".

השארת תגובה