כמידי שנה: נשיא המדינה רובי ריבלין, פתח את שנת הלימודים בתלמוד תורה חרדי

הנשיא ראובן (רובי) ריבלין פתח את שנת הלימודים בת"ת בוסטון בעיר בני ברק ובירך את התלמידים: "תמשיכו לעלות מעלה מעלה בלימודיכם, תרבו חכמה ובינה ותזכו לשנת לימודים נהדרת״ • כמו כן הגיע הנשיא לביקור בבית קופת העיר: ״מפעל יוצא דופן שהוא מופת לכל חברה״ • את ביקורו סיים הנשיא בניחום אבלים אצל ראש העיר חנוך זייברט, היושב שבעה על אמו

כמידי שנה, נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין פתח את שנת הלימודים באחד מתלמודי התורה במגזר החרדי. הבוקר, הגיע הנשיא אל תלמוד תורה בוסטון בבני ברק. הנשיא נפגש עם הנהלת תלמוד התורה בראשות המנהל הרב נתן פוקסברומר, כשלאחר מכן נכנס לכיתה א' שם פגש את התלמידים הצעירים. לביקור הצטרפו גם חבר הכנסת יעקב אשר ומנחם דויטש מפקח במשרד החינוך על החינוך החרדי.

ת״ת בוסטון נפתח לפני כ-25 שנה וחרט על דגלו הצטיינות בלימודי הקודש לצד שילוב לימודי חול. המרכז החינוכי כולל כיתות גן והיה בין ראשוני המרכזים החינוכיים ששילב אבחון מוקדם של בעיות התפתחות לנדרשים לכך. ״אנחנו כאן בזכות התלמידים,״ פתח הרב נתן, והנשיא השיב לו: ״התברכו התלמידים בגדולי המחנכים ואין חשובה ומבורכת כמשימתכם"/

הנשיא אמר לתלמידים כי יום זה של תחילת מסלול הלימודים הוא יום שלא שוכחים: ״לא רק אתם מתרגשים פה היום, גם ההורים שלכם, וגם סבא וסבתא שלכם, ויותר מכולם הרבנים שלכם. אני רוצה שתדעו שאת היום הזה תזכרו גם כשתהיו כבר ממש גדולים, ראשי ממשלות, נשיאים, ראשי ערים, ראשי ישיבות, את היום הזה לא שוכחים.״ כמו כן שאל את התלמידים מה כבר הספיקו ללמוד, על פרשת השבוע ועוד, כשסיים בברכה ש"תמשיכו לעלות מעלה מעלה בלימודיכם, תרבו חכמה ובינה ותזכו לשנת לימודים נהדרת בעזרת השם".

כמו כן, ביקר הנשיא בבית "קופת העיר", קופת הצדקה מהגדולות במגזר, התומכת במשפחות נזקקות, אלמנות ויתומים, שמחזור תרומותיה השנתי למעלה ממאה מיליון שקלים. הנשיא ששמעה אודות פעילות הארגון, שיבח את הארגון ואמר, כי מדובר במפעל חסד של ממש שראוי שיעלה על נס בכל דרך אפשרית: זהו "זהו מפעל יוצא דופן שהוא מופת לכל חברה". הנשיא הוסיף אף תרומה אישית צנועה לעמותת החסד. לביקור הצטרפו מתנדב בכיר במערך קופת העיר קובי קוליץ, רו"ח יעקב וירז'בינסקי, אחראי קשרי חוץ נתן יפה ויעקב כהן אחראי מערך הסברה ואירועים מיוחדים.

את ביקורו בעיר התורה, סיים הנשיא ריבלין בביקור תנחומים אצל ראש העיר חנוך זייברט היושב שבעה על אמו מרת רינה ז"ל, שנפטרה במוצאי שבת האחרון.

השארת תגובה