כתב אישום נגד אחראי הנשקייה במרחב דוד של המשטרה

מח"ש הגישה כתב אישום נגד רס"ב צאלח ג'בר שניצל את תפקידו כאחראי הנשקייה על מנת להעביר אמל"ח לבן דודו שלא כדין – ג'בר יחד עם בן דודו מאשימים בקשירת קשר לביצוע פשע

מעצר שבחים ונשקים (2)
מעצר שבחים ונשקים (2)

המחלקה לחקירות שוטרים במרחב דוד של המשטרה הגישה באמצעות פרקליטות המדינה כתב אישום נגד רס"ב צאלח ג'בר שהיה אחראי על הנשקייה שבמרחב דוד של משטרת ישראל.

ג'בר נעצר בתום מעקב סמוי כאשר עלה החשד כי נהג להעביר מאות כדורי אקדח ואמצעי לימה נוספים לבן דודו וחברו. בכתב האישום שהוגש היום לבית המשפט בירושלים מואשמים השלושה בקשירת קשר לביצוע פשע, עבירה בנשק, כאשר רג'ר עצמו מואשם גם בסעיף גניבה בידי עובד ציבור (ריבוי עבירות), שיבוש מהלכי משפט ועבירות נוספות.

על פי כתב האישום, צאלח שירת כאחראי הנשקייה במרחב דוד במשטרה, במסגרת תפקידו, בין היתר, היה אמון צאלח על קבלת אמל"ח, אחסונו בנשקיה, והנפקתו לשוטרי המרחב, האמונים על השמירה והסדר בעיר העתיקה בירושלים ובהר הבית. צאלח נהג ליטול שלא כדין אמל"ח מהנשקיה, ולהעבירו לחברו באמצעות האדי, קרוב משפחתו, ששימש כמתווך.

על פי כתב האישום, החל משנת 2016 ולמשך תקופה של שנה, אחת לשלושה שבועות לערך, נהג צאלח להעביר להאדי מאות כדורי אקדח. במקרים נוספים קשר צאלח קשר עם האדי להעביר לו ארגזי רימוני הלם וחלקי אמל"ח נוספים. לאחר שצאלח דיווח להאדי על הימצאות אמל"ח ברשותו, האדי דיווח לחברו ודאע כאשר יחד קשרו קשר לקבל את האמל"ח. הנאשמים נהגו לעשות שימוש בשמות קוד כגון "צינורות", "ברזים", ארנבים", "חבילות", על מנת לתאר אמל"ח לסוגיו.

צלאח נאשם עוד בעבירת גניבה בידי עובד ציבור בכך שביצע את העבירות האמורות במסגרת תפקידו כשוטר אשר היה אמון על הנפקת האמל"ח, וכן בשיבוש מהלכי משפט בכך שדיווח על מעצרו על אתר לשאר הנאשמים. בנוסף נאשם כי השיג מהמרשם הפלילי מידע שאינו זכאי לקבלו, אודות פרטי רכב של נהג שהיה מעורב עם קרוב משפחתו בתאונת דרכים.

תגובה אחת
  1. תמשיכו לגייס ולהפקיר נשק בידי ערבים
    זה היה צפוי ואתם המגיסים אחראים ראשיים עלים ללת את הדין
    הביתה בוגדים מסכנים את היהודים.

השארת תגובה