צפו: ועד הישיבות התכנס בבית נשיא המועצת חכם שלום כהן

ראשי הישיבות וחברי נשיאות ועד הישיבות התכנסו בבית מרן נשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן ראש ישיבת פורת יוסף, על הפרק: גזירות הגיוס והתלבטויות התנהלותיות מול ענייני השעה

כינוס רב רושם של גדולי ראשי הישיבות נערך על ידי ועד הישיבות בבית חבר נשיאות הועד מרן הגר"ש כהן שליט"א ראש ישיבת פורת יוסף ונשיא מועצת החכמים.

בכינוס השתתפו ראשי הישיבות, הגאונים רבי משה יהודה שלזינגר ראש ישיבת קול תורה וחבר מועצת גדולי התורה, רבי שמואל רוזנגרטן ראש ישיבת בעלזא, רבי אברהם סאלים ראש ישיבת מאור התורה, רבי יגאל רוזן ראש ישיבת אור ישראל, רבי ראובן אלבז ראש ישיבת אור החיים וחבר מועצת חכמי התורה, רבי ישראל מאיר וייס ראש ישיבת נחלת הלויים, רבי מסעוד בן שמעון ראש ישיבת אור אליצור, רבי שאול אלתר ראש ישיבת שפת אמת גור, רבי ברוך סולובייציק ראש ישיבת תורת זאב, רבי משה ברזובסקי ראש ישיבת סלונים. כמו כן השתתף בכינוס יו"ר ועד הישיבות רבי חיים אהרן קויפמן.

הכינוס שנערך כאמור במעונו של הגר"ש כהן, והתקיים בצל אישורם של התקנות הנלוות לחוק המסדיר את דיחויים של בני הישיבות שתורתם אומנותם, כשמכוחן בין היתר ניתן לפעול להכרה של רשויות הצבא בישיבות חדשות וכוללים שנפתחו משך כל התקופה מאז פג תוקפו של חוק טל, דנו ראשי הישיבות על כלל העניינים הנוגעים להתנהלות עולם הישיבות מול גורמי ורשויות הצבא.

במרכז הדיון הביעו ראשי הישיבות את הוקרתם לפעילות הנהלת ועד הישיבות בראשות רבי חיים אהרן קויפמן, ולפעילותם הכבירה של הנציגות החרדית בכנסת בנושא, ולעמידתם האיתנה על כל הפרטים כדרישת ראשי ועד הישיבות. כמו"כ עוררו על ההקפדה הנדרשת מכלל בני הישיבות במילוי אחר הכללים הידועים כפי שהיו כל השנים, והביעו את סיפוקם נוכח העובדה הגלויה אשר כל מי שנוהג כפי ההסדרים המקובלים, יכול להמשיך לשקוד על תלמודו באין מפריע, והתריעו מגורמים בלתי מוסמכים המציגים עצמם כפועלים בנושא, ואשר נוהגים בחוסר אחריות בהתנהלותם שגרמה למכשולים, ובפרסומיהם השקריים מטילים דופי בנושאי משא הקודש במסירות.

בין הנושאים שנסקרו גם כן היה עניינם של בעלי התשובה שכידוע סידורם כרוך בפעילות מתמשכת ובהיערכות שונה, כאשר ראש המדברים בנושא זה היה ראש ישיבת אור החיים הגאון רבי ראובן אלבז, במקביל עלו מספר נושאים העומדים על שולחנם של ראשי ועד הישיבות בעת הזו הנוגעים לעולם הישיבות, כשבסיום ההתכנסות בירכו מרנן ראשי הישיבות את רבבות בני הישיבות והאברכים העומדים להתחיל את זמן אלול הבעל"ט שיזכו לראות ברכה בעמלם.

תגובה אחת
  1. חכם שלום כהן, ראש הגולה.
    יפה לראות את כל גדו"י האשכנזים סרים לביתו לשמיעת דעתו. מחסידי גור ובעלז ועד נכד הגרח מבריסק הרב סולוביציק

השארת תגובה