ועידת העבודה: גבאי ידרוש ארבעה שריונים

בא לעבוד: אבי גבאי יו"ר העבודה הנבחר, מבקש לאשר בועידת העבודה הקרובה כמה שינוים בחוקת המפלגה, בינהם: העברת סמכויות ניהול המפלגה, שריון מקומות ברשימת המפלגה ושליטה על שיבוץ החברים בוועדות הכנסת

אבי גבאי
אבי גבאי

ועידת מפלגת העבודה צפויה להתכנס בשבועות הקרובים על מנת לדון במספר תיקונים בחוקת המפלגה, אותם מבקש לאשר היו"ר הנבחר אבי גבאי.

גבאי מבקש לאשר העברת סמכויות ניהול המפלגה לידי היו"ר בפיקוח הנהלת המפלגה – דבר שיאפשר לו לשאת באחריות לפעילות המפלגה, כמו כן, וידאוי הערכות המפלגה לקראת הבחירות לכנסת, על כל המשתמע, הן מהבחינה הכספית והן מהבחינה הארגונית

משמעות בקשה זו, היא החלשת כוחו של מזכ"ל המפלגה. כמו כן, על פי הבקשה אותה מבקש גבאי לאשר, מקומו המשוריין של מזכ"ל המפלגה ברשימת לכנסת יבוטל ומיקומו ייקבע על ידי הנהלת המפלגה על פי המלצתו של היו"ר, כמו גם יו"ר הסיעה בכנסת, יושבי ראש הוועדות בכנסת והחברים בוועדות אשר אף הם ייקבעו על פי החלטתו של היו"ר.

גבאי אף מבקש לאשר כי ליו"ר יהיה את הזכות לשבץ ארבעה מועמדים ברשימה לכנסת ולאו דווקא כאלה החברים במפלגה במועד השיבוץ. שניים מהם בעשירייה הראשונה של הרשימה, כשהשניים הנוספים בעשירייה השניה או השלישית.

"השינויים יאפשרו ליו"ר הנבחר מרחב פעולה למימוש תכניותיו לניצחון בבחירות הכלליות, צירוף קהלים חדשים וחיזוק המפלגה יחד עם חיזוק האחריות הציבורית, שקיפות ודיווח על הנעשה במפלגה לחבריה ולציבור", נכתב בהודעת המפלגה שפורסמה.

השארת תגובה