ברצלונה תתאסף בתפילה לזכר הקורבנות ולהחלמת הפצועים ולשלום ספרד

רבה של ברצלונה חבר 'ועידת רבני אירופה' הרב מאיר בר חן: לבקשת שירותי הביטחון, על המבקשים לבוא לביהכ"נ לתפילות השבת ולשיעור לשלוח את צילום הדרכון לפני שבת. בשבת זו במיוחד לא תותר כניסה לבנין הקהילה ללא זיהוי • נשיא 'ועידת רבני אירופה' הגר"פ גולדשמידט שיגר מכתב ניחומים למלך ספרד פילפה השלישי

צילום באדיבות צלם ארמון המלוכה במדריד (7)
צילום באדיבות צלם ארמון המלוכה במדריד (7)

'תפילות השבת והשיעורים יתקיימו כמתוכן בבית הכנסת הגדול – כך הודיע רבה של ברצלונה חבר 'ועידת רבני אירופה' הרב מאיר בר חן לפני שעה קלה. הבוקר קיימו שירותי הביטחון והמשטרה היערכות מתאימה עם קצין הביטחון של הקהילה וסידורי האבטחה שוננו ותוגברו.
הרב בר חן אמר כי תפילות ליל שבת תחל בשעה 19:00 הערב ובמהלכה תתקיים תפילה מיוחדת לזכרם של הקורבנות להחלמת הפצועים ולשלום ספרד. בבוקר תתקיים תפילת שחרית בשעה 09:00. אחר הצהרים יתקיימו השיעורים בפרשת השבוע ובמחשבת ישראל כמתוכנן. הרב אמר כי בהתאם לבקשת שירותי הביטחון על המבקשים לבוא לביהכ"נ לתפילות השבת ולשיעור לשלוח את צילום הדרכון לפני שבת. בשבת זו במיוחד לא תותר כניסה לבנין הקהילה ללא זיהוי.

ובתוך כך, נשיא 'ועידת רבני אירופה' הגאון רבי פנחס גולדשמידט שיגר הלילה מכתב תנחומים למלך ספרד פיליפה השישי. הגר"פ גולדשמידט מזכיר במכתבו את דברי המלך פיליפה בעת קבלת פרס 'ועידת רבני אירופה' המוענק מידי שנה לזכרו של הלורד הרב עמנואל יעקובוביץ' זצ"ל, נשיאה של 'ועידת רבני אירופה' והרב הראשי של הקהילות היהודיות המאוחדות של חבר העמים הבריטי – 'חובתנו לחקור, לחנך, למנוע, ולהביא ערכים דמוקרטיים כערובה לכבוד ולדו-קיום. אף חברה אינה בטוחה מפני טירוף. השואה ייצגה כישלון טוטאלי בפני הרוע ועלינו ללמוד את לקחיה של ההיסטוריה כדי שמשהו מסוג זה לא יוכל לעולם להתרחש שוב'.

הגר"פ גולדשמידט כתב עוד כי 'העם היהודי למוד הסבל והמלחמות מבין היטיב את משמעות הטרור. כולנו בתפילה על פצועי פיגועי התקפת הטרור הזוועתית ומשתתפים בצערה של ספרד. אני מבקש גם בהזדמנות זו להביע שוב את רחשי לב האומה היהודית למלך על תרומתו הייחודית להכרה ביהדות ובמורשתה; הצהרותיו על הלקחים מההיסטוריה; כיבוד הדיפלומטים הספרדים 'חסידי אומות העולם'; הצעדים האמיצים של ספרד לתיקון העוול שנעשה בגירוש היהודים בשנת 1492, והחלטתה האחרונה להעניק ליהודים יוצאי ספרד אזרחות ספרדית.

השארת תגובה