בשמאל מאשימים: "טראמפ שילם מס שפתיים, נתניהו מתעלם מהתבטאויותיו האנטישמיות"

הדברים מגיעים על רקע דבריו של השר קרא שהתבטא, כי "ישראל אמנם צריכה לגנות את הנאצים, אך היחסים עם הנשיא האמריקאי חשובים יותר"

נתניהו וטראמפ יד ושם צילום עמוס בן גרשום לעמ
נתניהו וטראמפ יד ושם צילום עמוס בן גרשום לעמ

בעוד העולם כמרקחה סביב התבטאויותיו של הנשיא האמריקני כשביקש לגנות את המהומות בווירג'יניה והטיל על שני הצדדים במידה שווה את האחריות לגל השנאה הפוקד את רחבי היבשת בימים אלו, הרי שבשמאל הישראלי לא פוסחים על ההזדמנות להתנגח בראש הממשלה כאשר העילה העומדת לפתחם כרגע הוא העובדה שנתניהו נמנע עד כה מלצאת נגד טראמפ בגין התבטאויותיו אלו.

אלא שאמש סיפק שר התקשורת איוב קרא חומר בעירה נוסף למתנגדיו הפוליטיים של ראש הממשלה כאשר בראיון שהעניק לאחד מכלי התקשורת ונשאל על קשר השתיקה של מדינת ישראל סביב המהומות בארה"ב השיב, כי "על ישראל אמנם לגנות את הניאו נאצים הפועלים ברחבי ארצות הברית, אך היחסים עם הנשיא טראמפ כרגע חשובים יותר".

"בשל היחסים הנהדרים עם ארה"ב, אנחנו צריכים לגנות אנטישמיות וכל זכר לנאציזם, ואעשה כל מה שאני יכול כדי להפסיק את התפשטותם", אמר קרא והוסיף, כי "טראמפ הוא כרגע המנהיג הטוב ביותר עבור ישראל מאז ומעולם, ויחסיו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו נפלאים, לאחר תקופה קשה תחת ממשלו של ברק אובמה".

לדבריו, "טראמפ הוא המנהיג הבלתי מעורער של העולם החופשי ואסור לנו לקבל את כל מי שפוגע בו".

יושבת ראש מרצ חברת הכנסת גלאון תקפה את הדברים והאשימה, כי "מכיוון שטראמפ שילם מס שפתיים למפעל ההתנחלויות, נתניהו הפך אותו למשיח וסלח לו על ההצהרות המזעזעות, הגזעניות ואפילו האנטישמיות".

ח"כ אראל מרגלית אמר, כי "קרא, נתניהו וממשלתם איבדו את הדרך, על ישראל לגנות נאצים בכל פה, ועליו לעמוד על כך שנשיא ארה"ב והממשל שלו יגנו את הנאצים וכל צורה של אנטישמיות באופן חד משמעי".

השארת תגובה