ראשון לציון • שר הדתות לראש העיר: שואף לקדם בחירת רב ראשי ספרדי

אחרי שהוגשה עתירה נגד שר הדתות בטענה לעיכוב הליכי בחירת רב ספרדי לעיר, הודיע אזולאי כי "שואף לקדם את הליך המינוי" • פרופ' אביעד הכהן: "מינוי הרבנים הופך לסחר-מכר פוליטי"

בית העירייה - ראשון לציון
בית העירייה - ראשון לציון

הליך מינוי רב ראשי ספרדי בעיר ראשון לציון נכנס לשלב המעשי – לאחר עתירה שהוגשה החודש נגד משרד הדתות, בטענה כי בכוונה תחילה הוא אינו ממהר לזרז את מינוי הרב הספרדי לעיר, השבוע הודיע שר הדתות דוד אזולאי כי הוא "שואף לקדם את הליך המינוי ולהביאו לידי גמר".

המכתב של שר הדתות הופנה לראש העיר ראשון לציון דב צור ובו נכתב: "שמחתי מאוד לראות כי עיריית ראשון לציון נכונה לקדם תהליך בחירות לרב הספרדי של העיר, מאז נכנסתי לתפקידי אני שואף לקדם את הליך המינוי ולהביאו לידי גמר. אני שמח על הודעתך על כינוס מועצת העיר על מנת לבחור את נציגי העירייה לוועדת הבחירות".

מי שפעל כל העת להאצת ההליך הוא תושב העיר יעקב עזרא שדאג להגשת העתירה על ידי עו"ד אביעד הכהן. עוד קודם תשובת בג"ץ בנידון, משרד הדתות החליט להביא לתחילת ההליך.

יצוין כי בראשון לציון, בדומה לשכנתה העיר רחובות, החלה החתמת תושבים נגד מינוי רב ספרדי לעיר, בטענה כי המינוי הוא מיותר ובא על חשבון כספי הציבור.
פרופ' אביעד הכהן, הגיב למכתב שר הדתות כי "למרבה הצער, כל נושא מינוי רבני העיר בישראל הופך להיות יותר ויותר עניין של סחר-מכר פוליטי ופחות דאגה לאינטרס הציבורי".

בהמשך הוא ציין כי הם שמחים "שהמדינה שותפה לבקשת העותר להפסיק את הסחבת במינוי רב עיר ספרדי בראשון לציון, העיר הרביעית בגודלה בארץ, ומקווים שמכאן ואילך ההליך ינוע כסדרו ויסתיים בהקדם, והרב שייבחר יהיה גם אדיר במלוכה, גם בחור כהלכה".

השארת תגובה