עיריית ב"ב פנתה לבירור ברכבת הקלה בנושא השבת

המחלקה המשפטית של העירייה פנתה לחברת נת"ע, בדרישה לתאם תוך 5 ימים, דרכי פיקוח והשגחה לביצוע ההסכם מול האגף לתשתיות ולפיתוח של העירייה – בכדי למנוע ביצוע עבודות במתחם הרכבת בשבת @ במידה ויתברר שתנאי ההסכם אינם ממומשים, העירייה תאלץ לפעול למימוש קיום הוראות ההסכם

רכבת קלה
רכבת קלה

עיריית בני ברק פנתה שוב בימים אלו להנהלת חברת נת"ע, מקימת "הרכבת הקלה" בגוש גן, וחברת "דניה סיבוס" – מבצעת עבודות ההקמה עבור חברת נת"ע, בדרישה לדאוג לקיום ההסכם שנחתם בין הממשלה לבין העירייה, ובו התחייבה הממשלה במפורש שלא לבצע כל פעילות ולא לאפשר כל עבודות להקמת הרכבת הקלה במקרקעי האתר בשבתות ובמועדי ישראל, כפי שכבר סוקר בהרחבה ב'קול העיר' בחודשים האחרונים.

במכתבו של עו"ד יהודה ליבוביץ, היועץ המשפטי של העירייה, למר יהודה ברון, מנכ"ל חברת נת"ע ולמהנדס מיקי פז מחברת דניה סיבוס, שנשלח עם העתקים לראש העיר הרב חנוך זייברט, שגם נפגש עם נציגי החברה בדרישה לביצוע ההסכם ולהרב חנוך זיידמן, מנהל אגף תשתיות ופיתוח של העירייה ואיש הקשר הקבוע עם החברה, מצטט עו"ד ליבוביץ את סעיף 13 להסכם בין הממשלה לבין העירייה, לפיו "הרכבת הקלה לא תפעל ולא תבצע פעילות במקרקעי הרשות בשבתות ובמועדי ישראל, והמדינה כצד לחוזה הזיכיון לא תאפשר ביצוע עבודות להקמת הרכבת הקלה במקרקעי האתר בשבתות ובמועדי ישראל".

בהמשך למכתב היועץ המשפטי של העירייה נכתב גם כי "העירייה סמוכה ובטוחה שחברת נת"ע וחברת 'דניה סיבוס' תקפדנה על הוראות ההסכם, וביותר בנושא מהותי ועקרוני זה, ולא תבוצענה כל עבודות להקמת הרכבת הקלה במקרקעי הרשות בשבתות ובמועדי ישראל. לצורך זה, מבקשת העירייה, לתאם דרכי פיקוח והשגחה לביצוע ההסכם מול האגף לתשתיות ולפיתוח של העירייה".

אברהם טננבוים, מזכיר העירייה ודוברה, הוסיף, כי העירייה מצידה, בטוחה שהחברות תעמודנה בכל פרטי וסעיפי ההסכם לגבי שבתות ובמעדי ישראל, אך, יחד עם זאת, המחלקה המשפטית של העירייה הבהירה, כי במידה וחלילה, יתברר שתנאי ההסכם אינם ממומשים, היא תאלץ לפעול למימוש קיום הוראות ההסכם, בהתאם לכל דין.

עוד ציין טננבוים, כי בשל חשיבות הנושא ועקרונותיו, מבקשת עיריית בני ברק לקבל בהקדם את תשובת החברות, ולא יאוחר מחמישה ימים מקבלת מכתבה של העירייה.

השארת תגובה