נציג אל-על מנע מהנוסעים לעלות לטיסה – החברה תפצה ב-22,000 שח את התובעים

קבוצה שחזרה ממסע קברי צדיקים באוקראינה נמנעה מלעלות לטיסה על ידי נציג אל-על בעקבות וויכוח שפרץ עם אחד הנוסעים • בית המשפט פסק כי החברה תפצה את הנוסעים בכ-22,000 שח

בית המשפט פסק היום [שני] כי חברת אל-על תחוייב לשלם פיצוים לנוסעים שתבעו את החברה וזאת לאחר שנציג אל על מנע מהנוסעים לעלות על הטיסה לאחר וויכו שפרץ ביניהם.

המקרה התרחש בשנת 2014 כאשר קבוצת מאורגנת שביקשו לחזור ממסע קברי צדיקים

הנציג "איבד את עשתונותיו ונתקף חמת זעם בלתי מוסברת. הוא עלה על המשקל, ובעודו מניף את ידיו, קרע לגזרים את כרטיסי הטיסה של השלושה והכריז: "אתם לא עולים על הטיסה היום". "לא הייתה שום מניעה להכניס את התובעים לטיסה פרט לשרירות ליבו של נציג אל על".

באוקראינה, אחת הנוסעות התבקשה לשלם על כבודת היד 140 דולר במקום 70, הנוסעת שביקשה לברר את פשר החיוב הכפול התבקשה להמתין לנציג החברה.

נציג החברה שניהל את המגעים אל מול הנוסעת ומארגני הקבוצה נתקף בזהם לאחר וויכוח קשה שפרץ , בסופו של דבר החליט נציג אל-על למנוע מחברי הקבוצה לעלות לטיסה תוך כדי שהוא קורע את כרטיסי הטיסה בפניהם של שלושת מארגני הקבוצה.

בתביעה שהגישו מארגני הבוצה לבית המשפט נאמר נטען "הנציג איבד את עשתונותיו ונתקף חמת זעם בלתי מוסברת. הוא עלה על המשקל, ובעודו מניף את ידיו, קרע לגזרים את כרטיסי הטיסה של השלושה והכריז: "אתם לא עולים על הטיסה היום". עוד נטען בתביעה "כי לא הייתה שום מניעה להכניס את התובעים לטיסה פרט לשרירות ליבו של נציג אל על".

מנגד נטען על ידי חברת אל-על כי התובעים לא עלו על הטיסה עקב התנהגותם בלבד וכי הטענה כי נציג החברה קרע את הכרטיסים, נימקו באל-על, הכרטיסים לא היו כבר בתוקף והנהלים כי יש לקרוע את המסמכים שנשארים על הדלפק במסגרת נוהל שנקרא "כלל השולחן הנקי בשדות התעופה".

כאמור , לבסוף בית המשפט החליט לקבל את טענת התובעים ולחייב את חברת אל-על לשלם פיצוים בסך 22,000 שקל לנוסעים השופטת ציינה בפסק הדין כי "מצופה מאל על לנהוג עם נוסעיה בתום לב, גם אם מהלך האירועים לווה בוויכוח כזה או אחר". השופטת פסקה כי אל על היא שביטלה את הטיסה ולמעשה ביטלה את חוזה העסקה מול הנוסעים ועל כן עליה לפצותם.

השארת תגובה