סוף טוב: העיתונאית האיראנית שעמדה בפני הסגרה נחתה בישראל

שר הפנים נענה להד הציבורי והעניק 'אשרת כניסה' לישראל לעיתונאית האיראנית הפרו ישראלית, שעמדה בפני סכנת הסגרה מטורקיה לאיראן שם ריחף מעליה עונש מוות

ניחום אבלים הרב דרעי צילום יעקב כהן (15)
ניחום אבלים הרב דרעי צילום יעקב כהן (15)

שר הפנים אריה דרעי הודיע השבוע כי הוא נענה לפניית 'אגודת העיתונאים בירושלים', ויעניק אשרת כניסה לישראל לעיתונאית האיראנית נדה אמין לאחר שהייתה דרושה לחקירה באיראן לאור טורי דעה האוהדים את ישראל, אותם פרסמה בעיתון "טיימ'ס אוף יזראעל" בשפה הפרסית.

בפניית יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים, לשר הפנים נאמר, כי "נדא אמין צפויה להיעצר מיד עם הגעתה לאיראן ואף נשקפת לה סכנת חיים והוצאה להורג בשל עבודתה העיתונאית והעובדה שכתבה מספר טורי דעה לאתר Times of Israel בשפה הפרסית".

חברי אגודת העיתונאים דרשה משר הפנים, לאפשר את כניסתה ושהייתה בישראל, בשל היותה פליטה בסכנת חיים הנרדפת בשל עבודתה העיתונאית.

דרעי מצידו נענה לפנייה הודיעה כי יאשר את כניסתה לארץ תוך הנפקת 'אשרת תייר', "מדובר בעיתונאית שנשקפת סכנה אמיתית לחייה, רק בשל כתיבת טורים באתר החדשות הישראלי. בנסיבות הומניטריות מובהקות אלה, אישרתי כניסתה ללא היסוס", כך השר דרעי.

יצוין כי בעוד אמין ששהתה בטורקיה, אמורה הייתה מלכתחילה לנחות בישראל ביום שלישי, הרי שלמעשה היא לא הופיעה ברשימת הנוסעים שאיישו את הטיסה והיה קיים חשש לחייה, כאמור הבוקר לאחר פעילות שקטה של הרשויות, הגיע הסיפור לקיצו.

השארת תגובה