60 פרות: השלל היומי של המלחמה בפשיעה החקלאית

שוטרי משמר הגבול של משטרת ישראל, בשיתוף פעולה עם יחידת הפיצו"ח של משרד החקלאות, תפסו ברפת מאולתרת,בחצר בית פרטי בלוד, כ-60 פרות החשודות כגנובות, במקום נעצר חשוד

בפעילות משותפת של חניכי קורס הכשרה לשוטרי מג"ב, המשרתים במגזר הכפרי, ויחידת הפיצו"ח (היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות) של משרד החלקאות, איתרו הכוחות בחצר בית פרטי בלוד כ-60 פרות אשר הוחזקו בתנאים ירודים מאוד ברפת מאולתרת.

בבדיקה של הפרות גילו הכוחות כי על פי החשד, אוזני הפרות נחתכו וזאת על מנת להוריד את תגיות הזיהוי שלהן ולטשטש את מקורן.

מהחקירה הראשונית עלה כי 10 מתוך 60 הפרות החשודות כגנובות שייכות, ככל הנראה, לרפת בקיבוץ עין השופט שבמועצה האזורית מגידו שבצפון, ממנה נגנבו בחודשים האחרונים.

במקום נעצר חשוד, תושב לוד בשנות ה-20 לחייו, להמשך חקירה במשמר הגבול. הפרות הוחרמו בשלב הזה על ידי יחידת הפיצו"ח.

במשמר הגבול חוזרים ומדגישים כי בחציון הראשון של השנה נרשמה ירידה של כ-25% באירועי גניבות בעלי החיים, אל מול התקופה המקבילה אשתקד (137 תיקים לעומת 184).

כחלק מהירידה במספר אירועי גניבת בעלי החיים נרשמה ירידה של כ- 18% במספר האירועים בהם נגנבו צאן ובקר (128 תיקים לעומת 156 אשתקד).

ירידה משמעותית של 56% נרשמה גם ביחס לכמות ראשי הבקר והצאן שנגנבו בחציון הראשון של השנה (989 ראשים שנגנבו מאז תחילת השנה אל מול 2245 בתקופה המקבילה אשתקד).

שילוב הכוחות, בין משמר הגבול של משטרת ישראל ויחידת הפיצו"ח של משרד החקלאות, הוביל לתפיסות רבות של בקר גנוב שהוחזר לבעליו החוקיים. פעילות זו מהווה חלק ממאמץ רב אשר מושקע מדי יום ע"י שוטרי ומתנדבי משמר הגבול, אשר פועלים בכוחות גלויים וסמויים, בשילוב של אמצעים טכנולוגיים מתקדמים, במאבק המתמשך בפשיעה החלקאית ברחבי הארץ.

השארת תגובה