אסירים ביטחוניים עתרו לבג"ץ נגד ביטול ביקורי המשפחות

כחלק ממסע הלחץ על חמאס שנוקטת ישראל בתגובה לסירובה להעניק מידע על גורלם של גולדין ושאול, הוחלט על הפסקת ביקורי המשפחות לאסירי חמאס

בית כלא (אילוסטרציה)
בית כלא (אילוסטרציה)

ארבעה אסירים ביטחוניים הכלואים בבתי הכלא בישראל עצרו לבג"ץ בדרישה שזה יורה למשרד לביטחון פנים להחזיר חזרה את ביקורי המשפחות כפי שהיה נהוג עד לא מכבר. לדידים מדובר באפליה בין אסירי עזה לאסירי איו"ש.

נזכיר כי ישראל החליטה על הפסקת הביקורים לאסירי חמאס התקבלה כחלק מאמצעי לחץ המופעל על הארגון בתגובה לסירובו להעניק ולו בדל של מידע אודות גורלם של החיילים סגן הדר גודלין ואורון שאול וכן על שני האזרחים הנמצאים ברשותו.

בימים האחרונים שיגר הצלב האדום מסר לישראל בו נטען כי ההחלטה על הפסקת הביקורים מהווה הפרה בוטה של אמנת ז'נבה. בחמאס הגיבו להחלטת ישראל ואמרו, כי "אין בהחזקתו של אדם במשמורת כדי להפקיע מאליהן את זכויות האדם הניתנות לו – הזכות לביקורי משפחה היא זכות יסוד וכי ההחלטה להפסקת הביקורים, מהווה אפליה פסולה".

אביו של סגן הדר גולדין, הדר גולדין אמר בתגובה לדרישת הצלב האדום, כי "מדובר במפגן של צביעות, זיוף וחוסר אנושיות של הצלב האדום".

גם במשרד לביטחון הפנים דחו את הפנייה. וגורמים במשרד אמרו ל"ישראל היום" כי "תמוה שהצלב האדום דואג למחבלים בארגון טרור, אך לא עושה כל מה שהוא יכול כדי שחמאס יעמוד בדרישות אמנת ז'נבה, כמו קבלת עדות להחזקת חיילינו או אזרחינו".

השארת תגובה