משרד הבריאות החליט: "בתי האבות ירושתו במצלמות אבטחה"

חודשים אחדים לאחר הסערה שחוללה שורת התחקירים בה תועדו מטפלים סיעודיים בבתי אבות כשהם מתעללים בקשישים חסרי ישע, משרד הבריאות החליט לפעול למיגור התופעה

ישיבת סיעה משותפת ליהדוה"ת ושס
ישיבת סיעה משותפת ליהדוה"ת ושס

משרד הבריאות הודיע כי יחל בקידום החוק להצבת מצלמות בבתי אבות בישראל וזאת כחלק מהמאבק למניעת התעללות בקשישים.

כזכור, לפני מספר חודשים שודרה בישראל סדרת תחקירים שעסקה באלימות נגד קשישים בבתי אבות בישראל, התחקיר גרם לחלחלה וזעזוע בכל שדרות הציבור וזאת לנוכח תיעוד התעללות קשה ומזוויעה בקשישים חסרי ישע מצד מטפלים סיעודיים, בזמן שקרוביהם משוכנעים כי יקיריהם נמצאים בידיים אמונות ובטוחות וכלל אינם מודעים למסכת ההתעללויות וההתנכלויות אותם הם חווים, לעיתים תוך איומי אותם מטפלים סיעודיים כי באם יהינו לשתף את קרוביהם ולהתלונן על תלאותיהם, יאונה להם רע.

עם התפוצצות הפרשה זומנו לחקירה במשטרה מספר מטפלים שתועדו נוהגים באלימות כלפי קשישים כאשר משרד הבריאות פתח בשורה של ביקורות פתע בבתי אבות ברחבי הארץ.

חבר הכנסת איציק שמולי יזם יחד עם חכי"ם נוספים הצעת חוק לרישות בתי אבות ברחבי הארץ במצלמות אבטחה, הצעה שבמשרד הברחאות הביעו חוסר שביעות רצון כלפיו.

אלא שהיום מודיע משרד הבריאות כי בתום שורה של התייעצויות החליט לקדם את היוזמה ולתמוך בה.

שר הבריאות יעקב ליצמן אמר, כי "התיעודים שהגיעו אליו היו מזעזעים בחומרתם וכי אף נפש אדם לא יכולה להישאר אדישה להתעללות שכזאת בחסרי ישע, ואם יש פתרון טכנלוגי שאפשר להשתמש בו על מנת למנוע את התופעה, אנחנו ניישם אותו באופן מיידי. מוסד סיעודי שלא יהיו בו מצלמות בהתאם לחוק לא יקבל רישיון ויסגר. הדבר יביא לצמצום מיידי של מקרי אלימות".

לדבריו, "נדאג יחד עם חברי הממשלה לתקצוב דחוף של הנושא. אסור בתכלית האיסור שתמונות כאלו יחזרו. אנחנו נכבד ונבטיח את הבטחון של הסבים והסבתות שלנו."

חבר הכנסת איציק שמולי ברך על ההחלטה ואמר כי מדובר בנושא חשוב לאין ערוך ובמהלך שיביא לקץ הסבל של אותם אזרחים.

תגובה אחת
  1. לרשת במצלמות לא רק בתי אבות אלא גם בתי חולים סיעודיים שבלילות מרביצים למבוגרים שמפריעים להם לישון, ואת האוכל שאמורים לחלק לחולים העובדים אוכלים ומחלקים להם את השאר בצמצום.
    הגיע הזמן שיהיה סוף לכל הפשעים הללו בחסרי הישע.

השארת תגובה