אות 'החזון והמעש' להרב המרכז הרפואי הדסה, הרב משה קליין

רב העיר ירושלים הרב אריה שטרן, אמר במעמד:" בזכות פעילותו של הרב משה קליין, המרכז הרפואי הדסה נהפך למקום שיש בו הקפדה על שמירת תורה והלכה יחד עם רפואה מקצועית והינו המקום הרפואי הטוב ביותר בעולם"

פרס הרב קליין צילום דוד וייל
פרס הרב קליין צילום דוד וייל

במעמד רב רושם ובהשתתפות רבנים ואישי ציבור, הוענק 'אות החזון והמעש' לרב המרכז הרפואי 'הדסה', הרב משה קליין, ע"י קבוצת 'בשבע'. בנימוקי הוועדה נאמר כי האות מוענק על "העשייה המבורכת לאורך השנים בתחום הרבני רפואי, בחיבור בין מסורת אבות לימינו אנו, בין עולם התורה לעולם הבריאות ובנשיאה בעול בקבלת החלטות תורניות לצד העולם הרפואי".

בשנים האחרונות ביצע הרב משה קליין מהפכה של ממש בכדי שהמטופל הדתי והחרדי ירגיש כבביתו, הן בענייני שמירת השבת, טומאת כוהנים, כשרות ושאר ענייני קדושה. הרב משה קליין זוכה לאמונם המלא של מרנן ורבנן גדולי ישראל- רבנים ואדמו"רים מכל העדות והחוגים, אשר מרגישים 'היימיש' להגיע להדסה. אין זה סוד כי לפני שנים רבות, 'הדסה' לא הייתה בראש רשימת בתי החולים המועדפים למדקדקי ההלכה, ואדם היה צריך להחליט האם חפץ בבית חולים רפואי מקצועי מן השורה הראשונה כהדסה או ללכת לאחד בית החולים החרדים. בשנים האחרונות, המציאות בשטח שינתה את המשוואה, וכיום אדם הנכנס לשערי 'הדסה', זוכה לבית חולים מקצועי רפואי עם מיטב הרופאים מן השורה הראשונה, ויחד עם זאת לבית חולים הנמצא בצמרת רשימת בתי החולים 'החרדיים'.

במעמד המיוחד הוזמן רבה של ירושלים הרב אריה שטרן לשאת דברים, בהם שיבח את החלטה להעניק את אות החזון להרב קליין. "בזכות פעילותו של הרב משה קליין, המרכז הרפואי הדסה נהפך למקום שיש בו הקפדה על שמירת תורה והלכה יחד עם רפואה מקצועית והינו המקום הרפואי הטוב ביותר בעולם", ציין הרב שטרן.

לאחר מכן, נשא דברים חבר מועצת העיר ירושלים ומחזיק תיק מינהלים קהילתיים משה ליאון, אשר עמד בדבריו על המיוחדות של הרב משה קליין שמוביל מהפכה של ממש במרכז הרפואי 'הדסה', ויצר חיבור מדהים של הקפדה על הלכה יחד עם רפואה מובילה.

השארת תגובה