מופעים ומתקני שעשועים: 25,000 ילדי ביתר נהנו בלונה פארק

כ-25,000 ילדים השתתפו בלונה-פארק שהקימה עיריית ביתר • כל ילדי העיר נהנו מכרטיסי כניסה חינם • מתקנים, מופעים לילדים, שטחי הצללה, שתיה קרה חינם למשתתפים, "אוהל קריאה" מוצל עם ספרי קומיקס ופופים לישיבה, ואפילו נגישות לנכים

לונה פארק בביתר עילית (12)
לונה פארק בביתר עילית (12)

למעלה מ-25,000 ילדים הגיעו ל'ביתר לנד' – הלונה פארק הענק שהקימה עיריית ביתר עילית – עבור ילדי העיר, אירוע חסר תקדים בו זכו כל ילדי ביתר לקבל כרטיסי כניסה חינם לכל המתקנים, ללא שום עלות.

הלונה פארק המתקדם, שמופעל בביתר זו השנה הרביעית, נערך השנה ברחבי גבעה ג' ההולכת ונבנית, סמוך למקום בו נערך טקס הנחת אבן הפינה עם ראש הממשלה בשבוע שעבר.

כחלק מההרחבה, שודרג השנה הלונה פארק במספר ובסוגי המתקנים, עם עשרות מתקנים שונים, בהם – מתקנים חשמליים שונים, בלרינה, סימולאטור, ספינת פיראטים, אופני קארטינג, משטח החלקרח, מתנפחים ועוד, כולל מתחם מיוחד לקטנטנים, כך שהמקום סיפק פתרונות פעילות והנאה לילדים מגיל 3 ועד לגיל 14.

מופעים ואוהל קומיקס

חלק חשוב נוסף הייתה במת מופעים מיוחדת ומוצללת, בה הופיעו אומנים שונים – יוסל'ה אייזנבך, שמעון פרץ, קוסם ועוד, בכל שעות פעילות הלונה פארק, וכן 'קומידיל' לחובבי הקריאה – ספריית קומיקס ניידת, הכוללת אוהל מוצלל מיוחד בו ישבו הילדים הילדים על גבי פופים רכים, וקיבלו ספרי קומיקס לקריאה.

במקום גם הושמעה מוזיקה חסידית משובחת לאורך כל שעות הפעילות, מה שהוסיף לאווירת ההפנינג החגיגית של האירוע. כשבנוסף, ג'ינגל מיוחד עם המנון הלונה פארק, שנכתב והוקלט במיוחד עבור האירוע, על פי מנגינת שירו של אברהם פריד "באש ובמים".
אלמנט בולט נוסף בלונה פארק – היו שערי כניסה ענקיים שהוצב בכניסה למתחם, עליהם הוצבו שלטים מעוצבים, הסוקרים את הישגיה של ביתר באחרונה בשלל נושאים, החל משדרוג עשרות גינות משחקים, ההשקעה הרבה בגינון בעיר, הנחת אבן הפינה, כנס העסקים, ועד לנושאי ביטחון, תחבורה ועוד. התערוכה הקטנה הזו, משכה תשומת לב רבה מצד תושבים, שנהנו לראות את פניה היפות של העיר.

צל, שתיה ונגישות לנכים

על רקע החום הכבד ובמסגרת השדרוגים מהשנים שעברו, הורה ראש העיר על הצללת שטחים נרחבים בפארק, במקומות בהם נערכו מופעים, במקומות בהם המשפחות הממתינות, וכן במקומות בהם הצטברו תורים ארוכים של ילדים. כמו"כ, ניתן דגש גם על הנגשת הלונה פארק לילדים נכים, שזכו אף הם להשתתף בחוויות וליהנות ככל הילדים האחרים.

בנוסף, הורה רה"ע על הזמנת משאית שתייה קרה, שעמדה במקום במשך כל שעות הפעילות וסיפקה חינם פטל קר לציבור הגדול. מדי יום נצרכו עשרות אלפי כוסות שתיה קרה. את החסות למשאית השתייה נתנה קופ"ח מאוחדת. ולמי שמעדיף דווקא שתיה מוגזת, כמו 'קוקה קולה' או 'פנטה', זו ניתנה בדוכנים מיוחדים וביד נדיבה, בחסות חברת קוקה קולה.

בלשכת רה"ע, שם עמלו על הפרויקט בחודשים האחרונים, הביעו שביעות רצון גדולה, הן מכמות המשתתפים הגבוהה והן מהעובדה שהאירוע התנהל כמצופה וללא תקלות מיוחדות. "זה לא מובן מאליו לעבור אירוע בקנה מידה שכזה ללא תקלות. יש פה סייעתא דשמיא מיוחדת. משנה לשנה זה עולה ברמה, והשנה – הפעם הרביעית – הלונה פארק שבר את כל השיאים בהשקעה ובתוצאה".

אושר מיוחד

מי שעוד נהנו מהלונה פארק בביתר, היו מאות ילדי משפחות החינוך המיוחד, ילדים בעלי נכויות, משפחות יתומים ואלמנות של "ביתר פמילי", וילדי משפחות מתנדבי ארגוני ההצלה, שזכו לשעות נפרדות ומיוחדות ללא עומס. "חייבים לראות כמה אושר היה נסוך על פניהם של הילדים המיוחדים, כדי להבין את השמחה שהבאנו להם. זה היה מרגש עד דמעות", אמרו בארגון המשפחות המיוחדות.

"זו הפעם הרביעית שאנו מעניקים זאת לילדי העיר, ואנו מתחייבים לא רק שנמשיך הלאה, אלא גם לעלות בשנה הבאה ברמה עוד יותר", אומר רובינשטיין. "אמנם לתת הכל בחינם זה לא מובן מאליו בכלל ומהווה מאמץ תקציבי גדול, אבל אנחנו מרגישים שליחות מיוחדת להקל על משפחות ברוכות ילדים ומשפחות אברכים, ובסייעתא דשמיא אכן הצלחנו לתת מתנה יפה לילדי העיר. המוני ילדים מאושרים הצביעו ברגליים, אין בעולם סיפוק יותר גדול מאשר לראות את האושר על הילדים".

השארת תגובה