למי מהשופטים שדנו בחוק 'מס דירה שלישית', יש דירה שלישית?

בימים בהם טרוד הציבור בשאלה האם יעבור חוק 'מס דירה שלישית', ומה יהיו השלכותיו על היצע הדירות למכירה – וגובה דמי השכירות, יצאנו לבדוק: למי מהשופטים שדנו בסוגיא, יש דירה שלישית?

מצפה רמות
מצפה רמות

בג"ץ הכריע כי חוק מיסוי דירה שלישית יחזור לחקיקה בוועדת הכספים של הכנסת לאישורו מחדש.

שופטי בית המשפט העליון טענו כי "נפל פגם מהותי" בהליך החקיקה. הם קבעו כי יש להחזיר את הדיון לוועדת הכספים של הכנסת. נשיאת בית המשפט העליון השופטת מרים נאור טענה כי "במקרה שלפנינו נחצו כל הקווים האדומים".

דבר אחד לא נבדק בהליך המשפטי האם לאחד מחמשת השופטים הנשיאה מרים נאור, אסתר חיות, ניל הנדל, נעם סולברג ומני מזוז. שעשו מהלך היסטורי של ביטול חקיקה – ישנה דירה שלישית בבעלותם.

כזכור במהלך החקיקה במושב החורף הקודם ביקשו חכים ובראשם ראש הממשלה שלא להשתתף בהצבעה על חוק מיסוי דירה שלישית משום שמחזיקים בשלוש דירות וחוששים לניגוד עניינים. היועמ"ש של הכנסת עו"ד אייל ינון וועדת האתיקה אף הציעה כי חכי"ם שיש ברשותם שלוש דירות ימסרו הודעה אישית קודם ההצבעה בכנסת על החוק מחשש לניגוד עניינים אך משרד המשפטים פירסם בזמנו חוות דעת משפטית בו התייחס לניגוד של החזקת שלוש דירות או יותר וקבעה כי בהצבעה על החוק משום חשש של ניגוד עניינים.

כך או כך 'כל הזמן' פנה בשאילתה לדוברות הרשות השופטת בו ביקשנו לדעת האם לאחד מהשופטים יש דירה שלישית "ברצוני לקבל תגובה לשאלה האם אחד משופטי ההרכב שדן בעתירה נגד חוק דירה שלישית – מחזיק ברשותו דירה שלישית?" נשלח לדובר הרשות השופטת
שמסר בתגובה: כי "התשובה שלילית – חמשת השופטים שדנו בעתירות מושא השאילתה אינם בעלים של שלוש דירות או יותר."

הבוקר שר האוצר, משה כחלון, יו"ר הקואליצה, חה"כ דוד ביטן ויו"ר ועדת כספים חה"כ משה גפני, סיכמו כי חוק מיסוי דירה שלישית יחזור לדיונים לקראת קריאה שניה ושלישית בועדת הכספים כבר במהלך התקופה הקרובה.

ע"פ דיווח של העיתונאי עקיבא וויס, השר כחלון ביקש מיו"ר וועדת הכספים לדון בחוק כבר ביום רביעי הקרוב אך האחרון סירב לקיים דיון לפני פתיחת מושב החורף שיחל רק בעוד כחודשיים לאחר חגי תשרי.

השארת תגובה