בעקבות ההתפתחויות בחקירות ראש הממשלה גיבוי מלא מסיעות הקואליציה

בעקבות ההתפתחויות והמשמעויות בתיקי החקירות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, סיעות הקואליציה תומכים בראש הממשלה

איוב קרא  (דוברות הכנסת, יצחק הררי)
איוב קרא (דוברות הכנסת, יצחק הררי)

ראשון התמוכים הוא יריבו הפוליטי של נתניהו יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט שאמר הבוקר "מדינת ישראל זקוקה ליציבות ואנו מעניקים תמיכה לממשלה לאומית זו ומחויבים להמשך פעולתה.

לראש הממשלה עומדת חזקת החפות ואני מקווה שהחקירה תסתיים ללא כתב אישום".

בנט הוסיף וציין כי "יש לי אמון מלא ברשויות אכיפת החוק וביועץ המשפטי לממשלה, ללא לחצים פוליטיים והפגנות מיותרות.

ממשלת ימין לאומי הכרחית לבטחון ישראל, ונמשיך להוביל דרך זאת עד לבחירות, שאנו מקווים שיהיו במועדן".

גם שרי הליכוד ששמרו על איפוק וסירבו להשתתף בבליץ התקשורתי אותה הוביל יו"ר הקואליציה דוד ביטן שאף אמר כי יבוא בחשבון עם השרים המסרבים להתראין באולפני התקשורת ולתמוך בראש הממשלה.

השר גלעד ארדן ששמו העולה לא אחת כמי שיחליף את נתניהו במקרה שיפרוש "ראש הממשלה מוביל את מדינת ישראל באחריות ובמקצועיות ויש לתת לו גיבוי חרף המתקפה הפוליטית והתקשורתית נגדו . האמירות הקובעות שראש הממשלה אשם כל עוד לא הוכח אחרת הן אמירות הזויות שאין להן מקום במדינה דמוקרטית". אומר ארדן, שהוסיף כי "על כולנו לסמוך על היועץ המשפטי לממשלה ועל רשויות החוק העושות עבודתן נאמנה".

גם השר ישראל כץ אמר דברים דומים "יש לאפשר לרה"מ בנימין נתניהו למלא את תפקידו בהתאם למנדט אותו קיבל מהציבור. במדינת חוק ובמשטר דמוקרטי, לא מדיחים ראש ממשלה על סמך כותרות בתקשורת, הפגנות אופוזיציה או הליכי חקירה חלקיים".

"יש לי אמון ברה"מ ואני מאחל לו שחשרת העננים המרחפת מעליו תוסר בהקדם. אני סומך על מערכת אכיפת החוק שתעשה את עבודתה במקצועיות ובאחריות הנדרשת, כדי לאפשר למדינת ישראל להמשיך ולהתמודד כראוי עם האתגרים המורכבים בפניהם היא ניצבת."

במפלגת האיחוד הלאומי מיהרו לחבק את נתניהו והצהירו כי גם אם יוגש כתב אישום נגדו לא צריך להתפטר

במכתב עליו חתומים השר אורי אריאל וחבר הכנסת בצלאל סמוטריץ׳ נכתב, "את ההכרעה על עתיד מדינת ישראל, צריכים לקבל אזרחי ישראל בקלפי ולא עיתונאים מטעם וחברי אופוזיציה מתסוכלים שכבר התייאשו מסיכוי לחזור לשלטון ולזכות בהמון העם"

מי שעדיין שומר על שתיקה מפתיעה הוא השרים משה כחלון ואביגדור ליברמן וכן יו"ר הכנסת שמוצב בראש רשימת הליכוד בכנסת וממעט לדבר ולא נשמע מדבר על חקירות ראה"מ

גם השר דרעי בפאנל בערד הודיע כי: "נתניהו לא צריך להתפטר גם אם יוגש נגדו כתב אישום, רק אם בג"צ יפסוק באופן תקדימי אחרת, נתניהו רק מתחזק מהחקירות, הוא מקבל אנרגיות וחיזוק מהציבור שלו".

תגובה אחת
  1. כולנו, כולנו כאיש אחד, מתלכדים סביב נתניהו. השמאל צריך להבין ולהפנים, מי שמחפש את ראשו של ביבי, רק מחזק אותו יותר. ואם בקלפי כשלו, עם גע ביי יכשלו פי כמה. גע ביי כבר הפך לקוריוז של עצמו. ברק כבר מזמן הפך להיות למשל לחדל אישים, ואילו לפיד עדיין שומר על "המחנה" ומוסיף לומר ולטעון דברי הבל. אז חבריי בשמאל תבינו, עזרו לנו לשמור על ההישגים ולפתח חדשים ויחד נתלכד סביב ביבי.

השארת תגובה