נתניהו בביתר עילית: "חשוב לי שהציבור החרדי, שאני לו רוחש כבוד עמוק, לא יקופח"

לראשונה נתניהו בביתר עילית: במעמד מרשים בהשתתפות ראש הממשלה, שר הפנים, סגן שר החינוך, יו"ר ועדת הכספים, שרים, חברי כנסת ואישי ציבור רבים – נערך מעמד הנחת אבן הפינה לגבעה ג' – הגבעה השלישית של ביתר עילית • בשכונה ייבנו למעלה מ-1,100 יח"ד חדשות • רה"מ בנאומו: "אנחנו פועלים יחד באחווה, בכבוד הדדי, בשותפות אמתית. לא בהתנגחויות, ולא בפוגענות" • רובינשטיין: "העיר היום היא כמניין 'בן' – 52,000 תושבים, אני רוצה שיהיה כמניין 'בת' – 402,000 תושבים"

עוֹד אֶבְנֵךְ וְנִבְנֵית: בטקס רב רושם – לראשונה בביתר עילית – הגיע ראש הממשלה בנימין נתניהו אל העיר, והשתתף בטקס הנחת אבן הפינה לגבעה ג' – הגבעה השלישית והחדשה, עליה ייבנו כ-1,100 דירות חדשות לציבור החרדי.

זהו ביקורו הראשון של ראש הממשלה נתניהו בעיר התורה והחסידות בהרי יהודה, ומלבד רה"מ השתתפו ונשאו דברים רבני העיר שליט"א, שר הפנים הרב אריה דרעי, סגן שר החינוך הרב מאיר פרוש, יו"ר ועדת הכספים הרב משה גפני, ראשי הקהל, מנהלי מוסדות, ואישי ציבור רבים נוספים.

המרא דאתרא הגאון רבי יעקב תופיק אביעזרי פתח את האירוע, בירך את המשתתפים, כשהוא מרחיב בביאור הפסוק "מה נאוו על ההרים רגלי מבשר משמיע שלום מבשר טוב משמיע ישועה", והקשר שלו לאירוע בו אנו חונכים גבעה חדשה לעיר.

שוויון ושותפות אמיתית

ראש הממשלה נתניהו חלק בנאומו שבחים לראש העיר רובינשטיין על "עשייתו ופעלתנותו הרבה", אבל גם סיפר על חיבתו לשם ההיסטורי של העיר ביתר: "ישנם מקומות שיש לי קשר נפשי אליהם – קודם כל בגלל שְמַם. כשאני שומע את השם 'ביתר', איני יכול להישאר אדיש".

בנוגע לבנייה ביו"ש אמר נתניהו, "אין ממשלה שעושה יותר למען ההתיישבות בארץ ישראל מהממשלה בראשותי. אנחנו הולכים לבנות כאן עכשיו ולקצר כאן כביש, הכביש החדש יוריד בערך רבע שעה עד עשרים דקות בהגעה".

נתניהו גם ניצל את ההזדמנות לדבר על הקשר עם הציבור החרדי: "אני מדגיש ביום הזה באופן מיוחד – חשוב לי שהציבור החרדי, שאני רוחש לו כבוד עמוק, לא יקופח. כולנו אחים, וכולנו שווים. אנחנו פועלים יחד באחווה, בכבוד הדדי, בשותפות אמתית. לא בהתנגחויות, ולא בפוגענות. זו איננה דרכי. הציבור החרדי הוא חלק מהמדינה וחלק מהעם, והוא צריך לקבל את מה שמגיע לו באופן הגון ושוויוני.

ממניין "בן" למניין "בת"

ראש העיר מאיר רובינשטיין הודה בדבריו לכל השותפים בהישגים הכבירים של העיר – לראש הממשלה, לסגן שר החינוך הרב מאיר פרוש, לשר הפנים והפריפריה הרב אריה דרעי, וליו"ר ועדת הכספים הרב משה גפני: "הרב מאיר פרוש הוא מורי ורבי בעשייה, הוא נושם את העיר 24 שעות ביממה; שר הפנים הרב אריה דרעי הוא ידיד העיר, מסור בכל ליבו לשכבות החלשות, ומה שהוא עשה בשנה אחת – לא עשו שרי פנים בארבעים שנה; גם בוועדת הכספים אצל הרב גפני יש לנו עזרה גדולה, בכל פעם שאני מגיע אליו עם צורך, אני יודע שיש מי שמסייע ודואג".

בנאומו אמר רה"ע, "לפני יומיים ישב עם ישראל על הארץ ובכה "זכור ה' מה היה לנו, הביטה וראה את חרפתינו, נחלתינו נהפכה לזרים בתינו לנכרים", והיום אנו בס"ד חוגגים את הפסוקים האחרונים של מגילת איכה, " השיבנו ה' אליך ונשובה חדש ימינו כקדם", זו השמחה והחגיגה של היום הזה והמעמד הזה, מהקינה של "בתינו לנכרים" לנבואה של "חדש ימינו כקדם".

"כ"ק מרן האדמו"ר מצאנז שליט"א חבר מועצג"ת שאל אותי כמה תושבים יש פה בעיר, עניתי לו 52 אלף כמניין "בן", ואנו מבקשים ברכה שנהיה כמניין "בת" 402,000", סיפר רובינשטיין, וסיכם את דבריו בבקשה להורות על "זירוז בניית אזור התעשייה החדש, וכן תכנון וקידום גבעות העיר החדשות ב'3 ו-ב'4, בהן יוכלו להיבנות עוד אלפי יחידות דיור".

"רשויות לא רוצות חרדים"

שר הפנים, נגב גליל ופריפריה הרב אריה דרעי אמר בנאומו, כי "הממשלה הזו עושה הכי הרבה בנושא מצוקת הדיור, אבל המצוקה של הציבור החרדי – הרבה עוד יותר בעייתית. המצוקה קשה מאוד, בעיקר בגלל סירוב רבים מראשי הערים – לבנות ולפתח שכונות למגזר החרדי. הזוגות הצעירים שלנו הפכו למבקשי מקלט. אנחנו נאבקים עם כל רשות ורשות, לצערי כמעט ללא הצלחה. יש סטיגמות ופחד בלתי מובן מהגוש השחור הזה ומההשתלטות".

דרעי הוסיף, "בביתר יש תכנון לעוד 9,000 יחידות דיור, אנחנו מניחים את אבן הפינה, אבל הבשורה הגדולה שאפשר לתת לביתר היא, להורות לגופים המתכננים לקדם 9,000 יח"ד בביתר"

סגן שר החינוך הרב מאיר פרוש פנה בנאומו לראש הממשלה, "אנו מבקשים היום, אנא שלא תהיה הגבלות בעליה וברכישת הקרקעות ובבניית בתים מעליהם. הציבור החרדי זקוק עקב הריבוי הטבעי לאלפי יחידות דיור. התכנסנו כאן היום, לא סתם כדי להכריז, אלא כדי להחליט, להמשיך להאמין ולבנות עוד ועוד".

"חיבור טוב בקואליציה"

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני אמר בנאומו, "כבוד גדול שאתה פה. עברנו שנתיים וחצי של חיבור טוב מאוד בקואליציה, למרות שמטבעי אני איש אופוזיציה. חלק גדול מזה שאנחנו יכולים להגיד לעולם כולנו – הנה העם היהודי חי וממשיך את מורשתו ולומד תורה – יש לך חלק גדול בעניין הזה ואנחנו מודים לך על כך. "אמרת שהכל נעשה בשוויון, וזה נכון שזו המגמה שלך. אבל, זה לא קורה בכל בארץ".

בנושא ביתר אמר גפני, "כיו"ר וועדת הכספים, מאיר רובינשטיין הוא ראש העיר היחיד שאיתו אני מייעץ לפני כל הצבעה על תקציבים מוניציפאליים, איך כדאי להצביע בנושא הזה".

בנושא החקירות נגד נתניהו אמר גפני, "כל כך בולט שמחפשים אותך מתחת לאדמה, שלא בבחירות, כי בבחירות הם לא יצליחו, אנחנו נצביע עבורך".

בתום הנאומים, העניק ראש העיר לרה"מ שי מיוחד – שופר מצופה כסף בהקדשה מיוחדת, לאחריו חתמו המכובדים על מגילת היסוד המפוארת שהוכנה, והניחו את אבן הפינה לשכונה החדשה, שיותר מ-200 יח"ד כבר שווקו בה והבנייה עומדת להתחיל. מאות דירות נוספות כבר אושרו, והשיווק צפוי להתחיל בימים הקרובים ממש.
1,100 יח"ד חדשות
הגבעה החדשה גבעה ג' – מצטרפת לשתי אחיותיה – גבעה א' וגבעה ב', המאכלסות כיום קרוב ל-8,000 יח"ד. עבודות התשתית בגבעה החדשה נמצאות בשלב מתקדם, וכאמור כבר בימים הקרובים יחלו עבודות הבנייה של מאות הדירות הראשונות. ס"ה תכיל הגבעה למעלה מ-1,100 יח"ד, דבר שמשמר את רצף הבנייה והיצע הדירות החדשות בעיר.

יצוין, כי למרות ההקפאה העמוקה שהייתה בזמן ממשל אובמה, בביתר נמשך כל העת רצף הבנייה, אם כי במספרים נמוכים יחסית לביקוש הגואה למגורים בעיר. האישורים ניתנו הודות למערכת לחצים כבירה שהפעיל ראש העיר באמצעות נציגי הציבור החרדי – סגן שר החינוך הרב מאיר פרוש ושר הפנים הרב אריה דרעי, שהצליחו להביא לעיר פעם אחר פעם מנות נאות של שיווקים, כאשר הפעם האחרונה הייתה עם 755 יח"ד חדשות.

תגובה אחת
  1. כתבה לא משקפת מה שהיה באמת

השארת תגובה