'הגרלה סינית': בתוך חודשים ספורים, 6,000 עובדי בנין צפויים לנחות בישראל

בחודשים הקרובים צפויים להגיע לארץ אלפי סינים שישמשו כפועלי בנין וזאת לאחר שיעברו במרכזי מיון ובדיקות בסין שהוקצה לצורך כך על ידי הרשויות בסין בשיתוף ממשלת ישראל

הפועלים במרכז המיון בסין [צילום-דוברות האוצר]
הפועלים במרכז המיון בסין [צילום-דוברות האוצר]

לאחר שכ-20,000 סינים נרשמו לעבוד כפועלי בניין בישראל, 7,200 מתוכם נבחרו בשבוע שעבר בהגרלה שנערכה על-ידי התאחדות הקבלנים הסינית. העובדים שעלו בהגרלה, יעברו סינון נוסף בהליכי מיון ובדיקות רפואיות, לאחר המיון הצפוי להסתיים בשבוע הבא, 6,000 מתוכם צפויים לעלות לשלב הגמר, ויעבדו כפועלי בניין בישראל. יש לציין כי זה הוא השלב הראשוני של ההסכם בין ממשלת ישראל לממשלה הסינית, במסגרתה ישראל אמורה להעסיק את אותם פועלים בעבודות בניין, בהמשך צפויים להישלח לישראל עובדי בניין נוספים.

טקס הפתיחה של הליכי המיון נערך שלושה ימים לאחר שהמיון החל. הטקס נערך במרכז ההכשרה והבחינות בעיר גי'ינן, במחוז שנטונג. מרכז מיון שני, קטן יותר, הוקם במחוז ג'יאנגסו.

מצד ישראל נכחו בטקס, ראש מטה הדיור אביגדור יצחקי, נשיא התאחדות בוני הארץ רון בריק, מנהל אגף במשרד השיכון נתנאל לפידות, נציג רשות ההגירה וקבוצת אנשי מקצוע מישראל.

המיון נעשה על-ידי התאחדות הקבלנים הסינית. התאחדות בוני הארץ שלחה כנציג גם את יצחק גורביץ', מנהל אגף כוח אדם בהתאחדות, שיעבור בין שני מרכזי המיון. כן הגיעו נציגים של 8 חברות בנייה ישראליות. תפקידם הוא להשקיף על עבודת המיון של הסינים ולוודאות שלפועלים שיבחרו יש ידע גם בשיטות הבנייה בישראל, שאינן זהות לשיטות הבנייה בסין. נציגי החברות נכחו בשני מרכזי המיון.

במטה הדיור מעריכים שהפועלים הסינים יחלו להגיע לארץ בספטמבר, ועד 31 בדצמבר יגיעו כל 6,000 הפועלים הסינים.

השארת תגובה