גליק ובר לב, ראש בראש: הסרתם החפוזה של המגנומטרים • בעד ונגד

בסיומו של עוד שבוע ביטחוני נפיץ, כאשר השיח הציבורי נסוב בשאלת נכונות הצבת המגנומטרים ובהסרתם החפוזה, פנינו לשמוע את דעתם של נבחרי הציבור משני צדי המתרס – מי בעד ומי נגד

ח"כ יהודה גליק.על רקע הר הבית צילום: פייסבוק
ח"כ יהודה גליק.על רקע הר הבית צילום: פייסבוק

נגד: נפלנו לבור

ח"כ ואל"מ במיל. עומר בר לב

הלב נחמץ וכואב על חייהם של שלושת בני משפחת סלומון, יוסף חיה ואלעד הי"ד, שנגדעו בסעודת השבת על ידי מחבל נתעב. אני משתתף מעומק ליבי בצערה של המשפחה.

התמונות הקשות שליוו אותנו בסוף השבוע והשטח הבוער – מחייבים מהלכים אמיצים שהיו יכולים להינקט לפני מספר ימים, אך מוטב מאוחר מאשר אף פעם. על הממשלה כעת לקבל החלטות גורליות ולפעול להורדת הלהבות.

ריבונות ישראל בירושלים ובפרט בהר הבית אינה נקבעת על ידי הצבת מגנומטרים ולא על ידי הסרתם.

למי שזה לא היה ברור קודם, עכשיו כבר לא ניתן להתעלם מהעובדה שאופן הצבת המגנומטרים היה טעות אשר איחדה לא רק את החמאס והפתח נגדנו, כי אם גם את כל העולם המוסלמי, כולל את המדינות המתונות בעלות אינטרסים משותפים לנו, כמו סעודיה, מצרים וירדן.

זה היה הישגם של המחבלים שביצעו את הפיגוע בהר הבית בשבוע שעבר, להפוך את הסכסוך הישראלי פלסטיני למאבק בינינו ובין העולם המוסלמי – כאשר ממשלת ישראל ונתניהו בראשה, נסחפו אחר המתלהמים ונפלו לבור אותו כרו לנו המחבלים.

כל היסוס מקבלת החלטה קשה אך נכונה רק יעלה את המחיר שנשלם כולנו.

הביטחון הלאומי שלנו אינו הפקר, ולכן המצב הנוכחי לא יכול להמשך בשום אופן. מישהו צריך להתחיל לקבל החלטות אמיצות.


בעד: אמצעי ביטחון

ח"כ יהודה גליק

נפל דבר. במשך שנים היינו שרויים בתמימות שהמוסלמים הטוענים שהר הבית הוא מקום קדוש עבורם, ודאי לא יחללו אותו בשימוש בנשק לרצח. ואז קרה הדבר, שלושה מוסלמים נכנסו למקום עם כלי נשק ורצחו שני שוטרים חפים מפשע.

אבל לא די בכך, נוסף פשע על פשע. הראשונים שהיו צפויים לגנות את חילול המקום היו אנשי הוואקף האחראים לכאורה על קדושת המקום, והם לא זו בלבד שלא גינו, אלא בהחלט נתנו להבין שרוחם נוחה מכך. ואז תמה הנאיביות.

מאותו רגע מה שהתחייב היה שלוש רמות של פעילות.

הראשונה מכה בלתי פרופורציונלית כלפי שולחיהם ומסיתיהם של אותם מחבלים.

השנייה נקיטת כל אמצעי הביטחון האפשריים כדי לדאוג שלעולם לא יהיה שום סיכוי שאירוע כזה ישוב על עצמו.

והשלישית כנראה החשובה ביותר, לדאוג לכך שהחיים בהר ישובו למסלולם והרוצים לבוא בשערי ההר לכבד את קדושת המקום יוכלו לעשות כך.
כאן כבר לא הופתענו – הוואקף החליט להיאבק בכל שלוש החזיתות הללו.

הם קראו לאנשיהם לא לעבור במכשירי המגנומטר שתפקידם למנוע הישנות מקרה כזה. בכך גרמו לכך שהתפילות התקיימו מחוץ להר. הם עסקו בהסתת הציבור במקום לגלות מנהיגות ולקרוא לאיפוק ולשלום.

מאותו רגע ברור כי בעצם יש לנו כאן קריאה למלחמה במקום לכבוד וקדושה. שימוש בדת ככלי למאבק פוליטי נגד ריבונות ישראלית בהר הבית.
ברור כשמש בצהריים לכל בר דעת כי אם חפצי חיים אנו אסור למדינת ישראל להיכנע, בוודאי לא כשמדובר על בטחון וחיי אדם. כל כניעה כזאת היא פרס לטרור ועידוד למעשה הטרור הבא.

אם מנהיגי המוסלמים חפצי שלום יתכבדו ויבואו לשיח מתוך קשב ומתוך רצון טוב. אם רצונם למלחמה אנו יודעים להגן ולהכות מכה אחת אפיים.
אנו פנינו לשלום, אבל בוודאי כתלמידי דוד המלך לא נוכל לאפשר שימוש בדת לחלל מערכות ישראל דבר שבהכרח יביא לעוד ועוד שפך דם.

תגובה אחת
  1. גליק הוא אוהד רפורמים, אסור לתת לו שום במה

השארת תגובה