מבוכה למפכ"ל: פעילי הימין 'פוצצו' את ה'תדרוך' שהעביר ברחבת הכותל

"השוטרים שלך עזבו את העמדות, למה הפקרת אותם?" קראו פעילי הימין בן גביר ובן ארי פעם אחר פעם לעבר מפכ"ל המשטרה במהלך התדרוך, עד שנאלץ להפסיק את דבריו ולסוב על עקבותיו

מפכ"ל המשטרה רב ניצב רוני אלשיך ספג מבוכה רבה במהלך תדרוך שהעניק לעיתונאים שנועד במטרה להסביר לציבור את עמדת המשטרה לאור החלטת הקבינט לסגת מהר הבית וזאת לאחר שקבוצת פעילי 'עצמה יהודית' שהגיעו אף הם למקום קראו לעברו קריאות מחאה.

עו"ד איתמר בן גביר וח"כ לשעבר מיכאל בן ארי שהגיעו למקום קראו לעבר המפכ"ל במהלך דבריו קריאות כגון, "התקפלתם", "נכנעתם", "ננתם להם את האפשרות להפעיל אלימות", "השוטרים שלך עזבו את העמדות, למה הפקרת אותם?" ועוד, עד שבשלב מסוים חתם את דבריו וסב על עקבותיו.

אלשיך שביקש להזים את השמועות שנפוצו בקרב הציבור הרחב אמר בפתח דבריו, כי הוא שמח על ההזדמנות המאפשרת לפוגג חלק מהדיס אינפורמציה".

"ההחלטה של הקבינט הייתה שלשום להסיר את האמצעים שהוצבו, שכללו גלאי מתכות, שערים, ומצלמות אבטחה, אתמול השלימה עיריית ירושלים לבקשת המחוז את התשתיות ששימשו הן לגלאי המתכות ולמצלמות, היות והתשתיות הללו חסרות ערך לא הייתה שום משמעות להשאירם" אמר המפכ"ל.

לדבריו, "תפקידנו זה לעצב מחדש את המציאות. יש אילוצים ובתוכם אנחנו צריכים להתנהל. יש המון ניסיון למשטרת ישראל במקום הרגיש הזה מול כל המכשולים, ונדע לעצב את המציאות מחדש באופן כזה שנוכל לשמור על חיי המבקרים, מתפללים שוטרים וכו'".

"האחריות על הביטחון בהר הבית ליהודים, למוסלמים, לתיירים, לכל מי שעולה, הייתה ונשארה של משטרת ישראל. יש לנו אחריות לגיבוש תפיסת ביטחון מתאימה על פי האילוצים שמוטלים עלינו. אנחנו אומרים את דעתנו, מציגים את תמונת המודיעין, את הערכותינו, אבל בסופו של דבר מקיימים את ההנחיות של הדרג המדיני". אמר.

עוד הבהיר המפכ"ל, כי "תפיסת הביטחון שאנחנו מפעילים היא זו שנגזרת מהיכולת לעמוד בהנחיות הדרג המדיני. ניתנו לנו הרבה משאבים שלא אפרט ממניעים ברורים. היא צריכה להיות חכמה ורלוונטית לביטחון בתוך הר הבית, לכל סביבות הר הבית וירושלים. אני מצר על כך שיש תחרות בקרב גורמים אסלאמיים מי יותר קיצוני מהשני".

"החלטנו לאפשר לאנשים להיכנס מתי שהם מחליטים להיכנס, על פי הכללים של שעות הפתיחה בהר הבית. האילוצים שיושתו יהיו קשורים לרמת הפרות הסדר, אם תהיינה, ולרמת הסדר הציבורי שנצליח להשליט בקרב באי הר הבית המתפללים. אני קורא לכולם לא להפעיל אלימות ולא לעורר הפרות סדר. ככל שניתן תהיה תפילה חופשית על הר הבית". אמר.

השארת תגובה