מתיחות בהר הבית: "מנעו כניסת המופתי והחרימו מכשירי סלולאר של אנשי הוואקף"

המופתי של ירושלים מוחמד חוסיין בקריאה לאזרחים, "צאו למחסומים כדי לערוך את תפילות יום השישי" – שעות ספורות לפני הפיגוע פרסם אחד המחבלים הודעה בה נאמר כי "החיוך מחר יהיה יפה יותר"

הר הבית צילום שלמה מור
הר הבית צילום שלמה מור

על רקע הפיגוע הקשה הבוקר בהר הבית, הורה מפקד משטרת מחוז ירושלים על סגירת ההר בפני מתפללים וכן על הוצאת כלל המבקרים במתחם.

מקורות פלסטינים מדווחים, כי במקביל להוצאת כלל המתפללים משטח ההר, עצרו כוחות הביטחון מספר לא מבוטל של אנשי וואקף ולקחו אותם לתשאול, כשבמקביל נלקחו מהם מכשירי הטלפון הסלולרי שברשותם.

מתיחות קלה הורגשה באוויר כאשר המופתי מוחמד חוסיין הגיע בראש קבוצת מלווים להר וביקש להיכנס לתפילות יום השישי באל אקצה, כאשר הובהר לו כי הכניסה נאסרה ובתום ויכוח קולני עזב את המקום לא לפני שהוא קורא לכלל האזרחים להגיע בהמוניהם למחסומים באזור כדי לערוך את טקס התפילה.

במקביל התלוננו אנשי וואקף הנמצאים דרך קבע בהר, כי אנשי הביטחון שהוציאו את המתפללים החוצה, החרימו מהשומרים שהיו במסגד בזמן פיגוע הירי, את הטלפונים הניידים שברשותם. לדבריהם, המשטרה זמנה במקביל חקירה אנשי וואקף רבים.

הבוקר כשעתיים לפני הפיגוע כתב אחד המחבלים ברשת החברתית, כי "החיוך מחר יהיה יפה יותר", כשהוא רומז ככל הנראה לתוכניות שימומשו במרוצת השעתיים הקרובות.

יצוין, כי כשעה לערך לפני הפיגוע פרסם מחבל נוסף גם הוא הודעה בה נאמר, "תודה לאל ומספיק". השניים פרסמו את תמונותיהם על רקע מסגד אל אקצא.

השארת תגובה