שמאי שזירי בוועידת המודיע: "מהפכת השירות בתחום מימוש הזכויות מוכיחה את עצמה"

שמאי שזירי והרב גרוסמן
שמאי שזירי והרב גרוסמן
לחץ נפשי, חרדה? זו הכתובת בשבילך

המושב הרביעי בוועידה של 'המודיע' שהתקיימה השבוע, היה אחד המושבים הפופולאריים והסוערים בוועידה, שאיגדה אליה אלפי אנשים מפורצי הדרך הגדולים בישראל.

הרב שמאי שזירי, יו"ר החברה המרכזית למימוש זכויות שימש כיושב ראש המושב, שעסק במהפכת השירות העולמית, והתמקד במהפכת השירות שהניעה החברה המרכזית למימוש זכויות בראשותו, בענף מימוש הזכויות בישראל.

כשמדברים על מהפכת השירות בענף מימוש הזכויות בישראל, ובפרט במגזר החרדי, החברה המרכזית למימוש זכויות והרב שמאי שזירי העומד בראשותה, בהחלט שעונים לתואר הזה.

מהפכת השירות בענף מימוש הזכויות החלה לפני למעלה מעשר שנים, כשהרב שמאי שזירי שניהל את בתי החולים לניאדו וביקור חולים והכיר את מערכת הבריאות החולה, החליט להבריא את תחום מימוש הזכויות הרפואיות , והקים את החברה המרכזית למימוש זכויות, שזוקפת לזכותה, הסדרת קצבאות והטבות לאלפי בתי אב בישראל.

הרב שזירי שדבריו פתחו את המושב, חשף בפני אלפי משתפי הוועידה, את סיפורו האישי הנוגע בעולם הרפואה, מרכיבי המהפכה שהניע, ביחד עם החברה שהקים ותוצאותיה, לצד ארגז כלים שהעניק למשתתפי הועידה, בהיותם שגרירים להעביר את בשורת המהפכה לקהילות ולבתים בישראל, שמתמודדים עם בעיה רפואית במשפחה. דבריו של הרב שזירי בוועידה עוררו עניין רב והוסיפו נופך לתכני הועידה החשובים שעלו על סדר היום.

במהלך המושב, נידונה התנהגות האזרחים בבחירת נותן השירות בתחום, ועלתה העובדה לפיה, רבים בוחרים לממש את זכאותם באופן עצמאי, ללא כל גורם מסייע. לפי נתוני סקר שביצעה החברה המרכזית למימוש זכויות, כשבעים אחוזים מכלל הלקוחות שפנו אליה, היו כאלה שניסו לממש את זכאותם לבד, באופן חד פעמי או במשך כמה שנים רצופות, ללא תוצאה. אלה הפסידו קצבאות במשך כמה שנים, חרף העובדה שניסו להתנהל עצמאית במימוש זכאותם.

הרב שזירי הציג בפני משתתפי הוועידה, את ארבעת המרכיבים המהותיים שאותם מהפכת השירות של החברה המרכזית למימוש זכויות בראשותו הובילה: הגברת המודעות לזכויות המגיעות, הנגשה ארצית של הסיוע וההכוונה הנדרשים לאזרחים ברמת עיר וישוב, ליווי רפואי שמהווה תנאי להצלחה – החברה הקימה מערך רפואי רב תחומי, הכולל צוות רפואי בכיר, ששימש בעבר מהצד השני של המתרס צוות רפואי מיישב תביעות בחברות הביטוח, ביחד עם הצוות הרפואי החברה הובילה ללמעלה משמונים אחוזי הצלחה בהשמת זכאות לאזרחים, קשר אישי וישיר עם המגזר החרדי, קהילות ובתי גדולי ישראל וקוד אתי ודיסקרטיות העונה לחוק זכויות החולה – החברה בנתה בזכות ולא בכדי את אמון הציבור החרדי, בשמירה על המידע הרפואי של לקוחותיה, בהגנות הכי טובות שיכולות להיות בתחום החיסיון הרפואי. החברה שברה מוסכמות בכל הנוגע להימנעות של המגזר החרדי מהפניה למימוש הזכאות, בהטמעת מערך הסברה לנושא, בשיתוף נבחרי ונציגי ציבור מכל הקהילות בארץ.
דיון סוער התנהל במושב הרביעי סביב המרכזים למימוש זכויות שהקימו לאחרונה, הגופים האמונים על תשלום לאזרחים שמתמודדים עם בעיה רפואית. נראה שאותם מרכזים, שאינם מחליפים את המרכזים החיצוניים למימוש זכויות, מהווים ניגוד אינטרסים בולט, בהיותם מייצגים גם את האזרח החולה שמבקש לממש את זכאותו, וגם את הגוף ממנו הוא מבקש לממש את זכאותו. אותם המרכזים שהוקמו על ידי גופים ממשלתיים, אינם שקופים דיים לאזרח הפשוט, שאינו מבין את משמעות הפניה וקבלת הסיוע מהם, ונראה שלא בכדי, יש מי שמבקש ומשקיע כספים בפרסום המרכזים, שפנייה אליהם במקום שתהווה דלת כניסה של האזרח לאותו גוף שאמור לשלם לו, דוחקת את רגליו החוצה.

דבריו של הרב שזירי זכו להדים רבים ולמשוב ממשתתפי הוועידה, שביקשו את מעורבותה של החברה בראשותו במקרים רפואיים מורכבים שנדרשים לכך.

3 תגובות
  1. צודק מאוד בדברייך שלא ניתן לבקש מהחתול לשמור על השמנת. אך שאלתי, מה מרוויחים הגופים הממשלתיים בזה שהקימו ״כאילו״ שיטפל בתחלואים בעוד שהם אותו גוף??

  2. אני צריכה תפלפון של הרב שמאי שזירי

  3. 0523090654

השארת תגובה