400 השדכנים דנו בשאלה: איך מוצאים שידוכים לאלטרע'ס

בוועידה השלישית של ארגון 'הגפן' עלו על הפרק נושאים רבים שנועדו לתת לשדכנים כלים מקצועיים לקדם שידוכים לבחורים מבוגרים • צפו בסרטון המרגש של הבחור המבוגר שמתחנן: "תשרפו בשבילי רק דקה ביום"

צילום: יעקב רייניץ
צילום: יעקב רייניץ

פעם שלישית – חזקה: ביום רביעי שעבר התכנסו כארבע מאות שדכנים באולם המפואר "וודינג קלאב" בתלפיות בירושלים ל'ועידת הגפן – 3', בראשותם של גדולי ישראל שליט"א שפיארו את המעמד, כשהנושא המרכזי היה: שידוכים לבחורים ובחורות שהתבגרו ועדיין לא זכו למצוא את זיווגם.

'הגפן', שהוקם ומתנהל בנשיאותו של הגר"ח שמרלר שליט"א ר"י אורייתא, הפך בשנים האחרונות לתקוותם האחרונה של מעוכבי השידוכים במגזר החרדי. מאות שדכנים מאוגדים תחת הארגון שיש לו רק מטרה אחת: למצוא שידוכים לבחורים מבוגרים. בארגון מוציאים בכל חודשיים (!) חוברת עדכנית של בחורים מבוגרים לצד חוברת של בחורות מבוגרות, עם הפרטים המלאים וזאת כאמצעי עזר לשדכנים במלאכתם.

רק בשנה האחרונה יצאו לפועל בזכות 'הגפן' 1,356 שידוכים!

הועידה המרשימה אורגנה כחלק מפעילותה הברוכה ורחבת ההיקף שמקיימת ארגון 'הגפן', המאגדת למעלה מארבע מאות שדכנים מכל החוגים והדעות, ומקיימת פעילות עניפה ורחבה בסיוע להקמת בתים נאמנים בישראל. בדגש מיוחד מתמסרים ומתמקדים בתחום של מעוכבי הזיווג. בארגון 'הגפן' קיימים כמה מחלקות העוסקות בעניינים אלו, הבולטים שבהם היא נתינת הכוונה להורים ולבחורים, מתן הפנייה לייעוץ בנושאים רפואיים ועוד.

במסגרת פעילויות 'הגפן' מתקיימים כינוסים תקופתיים וועידה שנתית מרכזית לשדכנים, שנדברים איש אל רעהו – חברים למקצוע חשוב זה, המצריך מחשבה רבה, חיזוק ועידוד רב. בכינוסים אלו מוזמנים גם אנשי מקצוע המעשרים את השדכנים במידע רב המסייע לעבודת הקודש.

הווידיאו שגרם לבכי

החידוש השנה היה בניהול פאנל מקורי על ידי השדכן והעסקן הרפואי, הרב מרדכי אייכלר. בעוד שבפאנל רגיל יושבים על הבמה כמה אנשים ועונים על השאלות שהמנחה שואל, בוועידה הנוכחית היה מיקרופון נייד שהתנייד בין השולחנות וכל שדכן יכל לשאול שאלות, לעלות נושאים לסדר היום ובמקום נוצר שיח פורה ומרתק. נושאים שבדרך כלל לא מדברים עליהם בקול, כמו הורים שמתעקשים על רף מסויים של שידוך ובכך מעכבים את ילדיהם, שידוכים לבחורים עובדים, מקרים רפואיים וכו', עלו כאן על השולחן והתקבלו תשובות ברורות.

את הכינוס הייחודי הנחה הסופר התורני הרב טוביה פריינד שכיבד את משמח הלבבות הרב מאיר שוורץ לשאת דברים בתחילת הכינוס. לאחריו נשא דברי ברכה שר הבריאות ח"כ הרב יעקב ליצמן, שאמר כי הוא בא לכאן רק כדי להגיד תורה למאות השדכנים שעושים עבודות קודש מאין כמוהו.

את הנאום המרכזי השמיע הגר"ח שמרלר שליט"א, האיש שהקים את הארגון והנושא בעול הרוחני והגשמי, כשבדבריו עמד על המצוקה הקשה עימה מתמודדים באלפי משפחות בציבור החרדי עם ילדים מבוגרים שלא זכו לבוא בברית הנישואין, והחובה שלנו הוא להאיר להם את הבית. "לפעמים רק הצעת שידוך בטלפון שכבר שומם חודשים ארוכים מכניסה אור וחיות בבית", אמר הגר"ח.

במהלך הכינוס נשמעו בחרדת קודש דברי הברכה של כ"ק מרן האדמו"ר מבאיאן שליט"א, משגיח ישיבת קול תורה הגאון הגדול רבי יצחק ירוחם בורודיאנסקי שליט"א וכ"ק האדמו"ר מביאלא – לונדון, שעודדו וחיזקו את ידיהם של השדכנים העוסקים במלאכת הקודש.

במהלך הכינוס הוקרן על המסכים סרטון של 10 דקות, בו נראה בחור מבוגר בן 36 שטרם מצא את זיווגו כשהסביר למאות השדכנים מה הוא מרגיש בכל בוקר כשהוא פותח את העיתון היומי ורואה את רשימת המאורסים בצד ימין ומה הוא מרגיש שחבריו לשיעור מתחילים לחתן ילדים בעוד שנתיים. עין לא נותרה יבשה באולם, מה שרק המחיש לשדכנים עד כמה מדובר בעבודת הקודש שהעול הכבד מונח עליהם – ובעזרת 'הגפן' הם יצליחו אי"ה להוציא זאת לפועל.

השארת תגובה