חוק דרומי? נעצר תושב השרון שירה בשני פורצים והרג אחד מהם

במהלך נסיון פריצה לבית פרטי בבית יצחק שבשרון נורו שני הפורצים, אחד נהרג ואחד פצוע קשה, המשטרה חוקרת את נסיבות המקרה • בעל הבית שנפרץ, נעצר ומעצרו אף הוארך בבית המשפט

ניידת משטרה. צילום: משטרת ישראל
ניידת משטרה. צילום: משטרת ישראל

תושב בית יצחק שבשרון בשנות ה-80 לחייו ירה אמש בשני פורצים מאזור טול כרם בביתו.

הלילה [שני] במושב בית יצחק שבשרון, כאשר שני פורצים ניסו לבצע שוד בבית פרטי, נתקלו השנים בבעל הבית שככל הנראה חש סכנה ממשית מפניהם החליט לא לוותר לפולשים ולקח את כלי הנשק שהיה ברשותו וירה בפורצים, אחד נהרג במקום והשני נפצע באורח קשה.

על פי העדויות, בני הזוג המתגוררים במקום צפו בזוג הפורצים פולשים לחצר ביתם כשהם מצוידים בגרזן ואבנים ורק אז כאשר חשו איום ממשי לחייהם החליט הבעל המבוהל לקחת את ההחלטה לירות בזוג הפורצים ולנטרל את האיום שנשקף מפניהם.

הפצוע פונה לבית החולים ליניאדו בנתניה על ידי פרמדיקים של מד"א, בעוד מותו של השני נקבע בזירה על ידי הפרמדיקים. כוחות המשטרה שהגיעו לזירה החלו לחקור את נסיבות האירוע

מהמשטרה נמסר הבוקר כי "במרחב הכפרי של עמק חפר מושקעים במהלך התקופה האחרונה כוחות משטרה רבים". עוד צוין כי הנוכחות המשטרתית הובילה לירידה של 47% בעבירות הרכוש באזור בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. "משטרת ישראל תמשיך לקיים שיח עם ראשי הרשויות והתושבים באזור, והכול על מנת להמשיך ולפעול למען תחושת הביטחון האישי".

ב-2008 אישרה הכנסת את "חוק דרומי", המעניק פטור מאחריות פלילית למי שפעל נגד פורץ שחדר לביתו. החוק התקבל על רקע פרשת החוואי שי דרומי, שירה למוות בבדואי שפרץ לחוותו.

תגובה אחת
  1. שכחתם לציין שהם היו ערבים.דבר שני.טוב מאוד.זה גנב שבא במחתרת ועל מנת להרוג….
    עשה בשכל בעל הבית….
    זה או הוא או הם…

השארת תגובה