היום באונסק"ו שוב הצעה להחלטה אנטישמית

לקראת ההצבעה באונסק"ו על דרישת הפלסטינים להכריז על מעברת המכפילה כ"אתר מורשת לאומית פלסטינית בסכנה", שלחה שגרירת ארה"ב לאו"ם היילי מכתב למנכלי"ת אונסק"ו בה האשימה את הפלס' בפרובוקציה

מערת המכפלה בחברון
מערת המכפלה בחברון

היום צפויה אונסק"ו לקיים הצבעה על הצעת הפלסטינים שהוגשה בחסות ירדן, להכריז על מערת המכפלה כאתר מורשת לאומי פלסטיני' הנמצא בסכנת הריסה.

בישראל פעלו בשבועות האחרונים במרץ בניסיון לסכל את ההחלטה אך עד כה הצליחו להביא ל'עידון' הנוסח בלבד וכן לגרום לכך שההצבעה תהיה חשאית בתקווה שהדבר יאפשר למדינות אפריקה כמו גם למדינות נוספות החוששות מהבעת עמדה פרו ישראלית בפומבי, לתמוך לפחות מאחורי הפרגוד בעמדתה של ישראל.

הלילה שלחה שגרירת ארצות הברית הגב' ניקי היילי מכתב למנכלי"ת אונסק"ו אירינה בוקובה והאדימה כי הפלסטינים משקרים במצח נחושה לאו"ם, כשהם מציגים תמונה ולפיה ישראל מעמדיה את 'אתר המורשת' בסכנה.

לדבריה, "מערכת המכפלה אינה נמצאת תחת איום מיידי וכי הנתונים שהוצגו בעניין שקריים".

היא ציינה, כי "בעוד ארה"ב מחויבת למאמציה להשגת הסכם שלום שייצג נאמנה כאחד, את האינטרסים הן של ישראל והן של הפלסטינים, הרי שהמהלך באונסק"ו פוגע במאמצים האלה ואני מקווה שתצטרפו לארה"ב הברית שמתנגדת למהלך הזה",בקשה היילי.

היא האשימה במכתבה, כי בעוד "אתרי מורשת אחרים במדינות כמו קונגו, עיראק, לוב וסוריה נמצאים ועומדים בפני סכנה קיומית אמיתית, הרי שדבר לא נעשה בעניינם.

שגריר ישראל באונסק"ו כרמל שאמה הכהן אמר לקראת ההצבעה: "הפלסטינים פעלו להקדמת הדיון כי הם מעריכים שבזכות ריכוך הטקסט בנושא ירושלים יש בידיהם קונצנזוס בעד ההצעה ולא תידרש הצבעה". עוד הוא הוסיף כי לא הרים ידיים, "אנחנו מאמינים שבזמן שנותר יכולות להגיע בשורות טובות ולכן נילחם עד שהדיון בנושא יפתח בערב בכדי ששוב מדינות ערב יכשלו בהשגת הקונצנזוס."

מערכת הדיפלומטית של ישראל מנהלת קרב בלימה נגד הצעת החלטה שיזמו הפלסטינים שתקבע שוב כי אין זיקה לעם היהודי ולמדינת ישראל בירושלים. סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי, שוחחה היום עם סגן שר החוץ הקוריאני והדגישה בפניו את הניסיון הנוסף של הפלסטינים לנצל את ארגון התרבות והמורשת אונסק"ו לצרכים פוליטיים. לדבריה "ישראל מבקשת מכל חברות ועדת המורשת להיצמד לאמת ולהצביע נגד ההחלטה", אמרה חוטובולי לשר הקוראיני.

השארת תגובה