אולמרט: "הצדק יצא לאור" – הפרקליטות תודיע אם בכוונתה לערער

ועדת השחרורים הבהירה, כי על הפרקליטות להודיע עד שעות הצהריים אם בכוונתה לערער על השחרור המוקדם – מימין ומשמאל מברכים על ההחלטה לשחרורו המוקדם של רה"מ לשעבר

אהוד אולמרט. ר"ע ירושלים ורה"מ לשעבר
אהוד אולמרט. ר"ע ירושלים ורה"מ לשעבר

פרקליטיו של ראש הממשלה לשעבר סיפרו בראיונות לכלי התקשורת, על תגובתו של אולמרט בדקות הראשונות שלאחר היוודע דבר החלטת ועדת השחרורים על השחרור המוקדם.

לדבריהם, מיד עם היוודע הבשורה הגיב אולמרט בהפתעה כשהוא מאושר ואמר, "מדהים שהוועדה קיבלה את כל הטיעונים שלנו והצדק יצא לאור".

עו"ד אלי זהר מצוות ההגנה אמר בתגובה להחלטת הוועדה, "לשמחתי הרבה הבקשה שלנו התקבלה, אולמרט אמור להשתחרר ביום ראשון. הוא היה מאוד נרגש, הוא הרגיש שמה שהוא ביקש מתקיים ושמח על כך. הוא אף הגיב בחריפות על ההתבטאות שזכתה להתפרסם בתקשורת על עניין בצע הכסף שכביכול טמון במניעיו להוצאת הספר, זה חלק מהפגיעה שלו".

במקביל, לאחר שהפרקליטות הגישה בקשה לצו עיכוב ביצוע בשל האפשרות שאולי תערער, הבהירה ועדת השחרורים כי על הפרקליטות להודיע עד שעות הצהריים האם בכוונתה להגיש ערער על ההחלטה.

התגובות במערכת הפוליטית מימין ומשמאל היו מפרגנות וצידדו רובם ככולם בהחלטת הוועדה.

שרת החוץ בממשלת אולמרט חברת הכנסת לבני הגיבה ואמרה, כי מדובר ב"החלטה ראויה".

יושב אש האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג, הצטרף אף הוא למברכים וציין, כי "הפשיטה על בית הוצאת 'ידיעות ספרים', הייתה שלומיאלית בלשון המעטה".

גם השר להגנת הסביבה זאב אלקין ברך על השחרור המוקדם ואמר כי הוא שילם את חובו לחברה: "כל אחד אחר במקומו היה משוחרר מזמן. רצון הפרקליטות לערער ולעכב את השחרור מידית בלי שאפילו למדו לעומק את ההחלטה, נראה כמו רדיפה אישית של איש שתרם תרומה גדולה למדינת ישראל. תניחו לו להמשיך את חייו!".

השארת תגובה