מתאם הפעולות השיב לשאלות פלסטינים ואזרחי מדינות ערב – בשידור חי

האלוף יואב מרדכי קיים אמש רב שיח ייחודי ומעניין עם תושבי עזה, איו"ש ומדינות נוספות שהועבר בשידור חי – רגעים מעניינים נרשמו כאשר האלוף טרח להשיב לשאלות שהופנו על ידי אזרחי עיראק, סוריה מצרים ומרוקו

האלוף יואב מרדכי
האלוף יואב מרדכי

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי, קיים אמש 'שעת שאלות' עם אזרחים פלסטינים בשידור חי, שהועבר באמצעות המדיה החברתית של אתר 'מתאם הפעולות' (אלמונסק – בשפה הערבית).

נזכיר כי מזה מספר חודשים השיק משרד 'מתאם הפעולות בשטחים' בשיתוף משרד הביטחון פרוייקט ייחודי באמצעות הרשת המקוונת, שנועד להעביר מסרים לאוכלוסיה הערבית מעל ראשם של המנהיגים הפלסטינים.

כאשר המטרה העיקרית, יכולת ניהול דיאלוג ושיח עם האוכלוסיה הפלסטינית באופן בלתי אמצעי תוך עקיפת מנגנוני ההסתה המאפיינים את הנהגת הרשות הפלסטינית בגדה ואת ארגון חמאס השולט בעזה.

במהלך 'שעת השאלות', השיב המתאם לפניות אישיות שנשלחו בימים האחרונים על ידי תושבים פלסטיניים מעזה ומאזור יהודה ושומרון וגם לעוקבים ממדינות ערב, כגון, סוריה, עיראק, מצרים ירדן ולבנון. תוך פחות משעה צפו בסרטון למעלה מ 20 אלף איש.

המתאם ציין בשידור כי התקבלו אלפי פניות בנושאים שונים וציין, אנו פועלים מדי יום לקידום צעדים שיבטיחו שגשוג ורווחה עבור כלל תושבי יהודה ושומרון. אך, קידום צעדים אלה יתאפשר רק כאשר המצב הביטחוני יציב והשקט האזורי נשמר. "צעדים בוני אמון מחייבים יצירת אמון הדדי". אמר.

פנייה מיוחדת שהתקבלה, הייתה מאחמד שמתגורר בג'נין. אחמד סיפר שהוא נכנס לעבוד בישראל ללא אישור וביקש לדעת איך יוכל לעבוד בישראל עם אישור. אחמד ציין שאיננו נשוי ומעוניין לעבוד בישראל היא כדי שיוכל להרשות לעצמו כדי להתחתן.

האלוף עדכן את אחמד כי אין צורך להיות נשוי כדי לקבל היתר לעבודה בישראל וכי הנ"ל יכול לעבוד עם אישור ללא כל בעיה וברך אותו לרגל החתונה הקרבה.

מוחמד מחברון לומד בבלארוס שאל אם יוכל לטוס דרך נתב"ג? המתאם השיב כי דרך נתב"ג יוצאים מעטים ובעיקר אנשי עסקים ויציאת תושבי איו"ש לחו"ל מתאפשרת דרך גשר אלנבי. "לאחרונה שיפרנו את זמני הפעילות והשירות שניתן בגשר בימים א'-ה' במעבר פתוח 24 שעות ביממה". השיב.

שאלות מפתיעות במיוחד התקבלו מעוקבים ממדינות ערב כמו מצרים, סוריה ומרוקו.

חסן כורדי מצפון עיראק אשר תהה אם דיווח ששמע על בניית בסיס צבאי בכורדיסטאן הינו נכון? המתאם השיב לחסן כי הכורדים קרובים לליבו, מאחר ויש לו שורשים כורדיים אסליים. המתאם השיב כי ככל הידוע לו אין כוונה לבנות בסיס ישראלי שם וחיזק את הלוחמים והלוחמות הכורדיים שבולמים את כוחות דאעש באזור.

עלי מבגדאד, שבעיראק, סטודנט בפקולטה למנהל עסקים וכלכלה, שאל אם יוכל לבקר בתל אביב? והאם מותר לו להיכנס לישראל?

המתאם סיפר שעיראק זכורה לו לטובה מהסיפורים של אביו על רחוב אל-רשיד הססגוני והצבעוני בבגדד. המתאם השיב לעלי כי לצערו בשלב הזה אין לישראל יחסים דיפלומטיים עם עיראק, ולכן ביקור בישראל הוא בעייתי, אך הוא מקווה שביום מן הימים המצב ישתנה, ואולי עלי יוכל לבקר ואף לעשות עסקים כאן בתל אביב. המתאם הודה לעלי על הפנייה המרגשת.

תגובה אחת
  1. אהבתי

השארת תגובה