הרב דוד לאו: "הכותל המערבי איננו עומד לחלוקה"

ח"כ הרב משה גפני: "אני שמח על החלטת הממשלה לעצור את מתווה הכותל • הרב דוד לאו: "חלוקת הכותל הייתה שגויה מיסודה וטוב שהיא נעצרה" • ח"כ עליזה לביא: "המניע – פוליטי וקצר טווח. הנזק – אסטרטגי וארוך טווח" • השר אורי אריאל: "אני שמח שהממשלה אישרה היום את ההחלטה שמחזירה את המצב בכותל לקדמותו" • השר אריה דרעי: "אין ספק כי שמירת הסטטוס קוו גם בנושא הכותל משקפת את רצון רוב העם" • ח"כ דודי אמסלם: "שמח על החלטת הממשלה בסוגיית מתווה הכותל" • השר דוד אזולאי: "אני שמח על ההחלטה החשובה שהתקבלה היום"

יעקב אשר גפני ומקלב. צילום: הכנסת
יעקב אשר גפני ומקלב. צילום: הכנסת

מיד לאחר הודעתו של ראש הממשלה על ביטול 'מתווה הכותל' אמר יו"ר ועדת הכספים ח"כ הרב משה גפני: "אני שמח על החלטת הממשלה לעצור זאת, זו הייתה דרישתנו, מדובר בצעד חשוב ומשמעותי, ואני מברך על ההחלטה".

נשיא מועצת הרבנות הראשית, הרב הראשי לישראל, הגאון הרב דוד לאו אמר כי: "החלטת הממשלה שחילקה את הכותל המערבי, שהוא ליבו של העם היהודי – הייתה שגויה מיסודה וטוב שהיא נעצרה".

"הכותל המערבי איננו עומד לחלוקה, עם ישראל לאורך כל השנים הגיע בהמוניו מכל רחבי העולם לכותל המערבי וימשיך כך כאיש אחד בלב אחר כמנהג המקום לפי ההלכה והמסורת׳. הרב הראשי שיבח את הנציגים שפעלו לעצירת המתווה והודה לממשלה על ההחלטה".

ח"כ עליזה לביא (יש עתיד), יו"ר שדולת עם דת ומדינה בכנסת בתגובה להחלטה לביטול מתווה הכותל ולחוק הגיור: "ממשלת ישראל מובילה בשיטתיות קרע עמוק היהודי. המניע – פוליטי וקצר טווח. הנזק – אסטרטגי וארוך טווח".

"כמו בגיור, כמו במקוואות, כך גם בכותל – ממשלת ישראל טורקת את הדלת בפני יהודי התפוצות, ויוצרת שבר חסר תקדים ביחסים. מטריד מאוד לראות כיצד שרים ופוליטיקאים בכירים במדינת ישראל עושים כל שביכולתם להרחיק יהודים מישראל במקום לקרבם, בניגוד גמור לאינטרס הלאומי. זו תהיה בכיה לדורות והאחריות לכך היא בראש ובראשונה על ראש הממשלה".

השר אורי אריאל בירך על החלטת הממשלה לבטל את 'מתווה הכותל' ואמר: "לפני כשנה וחצי התרעתי כי שינוי בסדרי התפילה בכותל יפגע בחברה הישראלית ובקודשי ישראל ואפעל לשינויה".

"אני שמח שהממשלה אישרה היום את ההחלטה שמחזירה את המצב בכותל לקדמותו, ובכך הצלחנו למנוע פילוג מיותר בעם היהודי ופגיעה במרקם החברתי והדתי בחברה הישראלית ובעם היהודי".

"נמשיך להגן ולחזק את הסטטוס קוו והזהות היהודית לטובת מדינת ישראל והעם היהודי בתפוצות".

יו"ר ש"ס השר דרעי בתגובה על ביטול 'מתווה הכותל': "אני שמח שהממשלה נעתרה לדרישתי לבטל את המתווה שפוגע במעמדו הקדוש של הכותל המערבי. אין ספק כי שמירת הסטטוס קוו גם בנושא הכותל משקפת את רצון רוב העם, הרואה בכותל המערבי את המקום המקודש ביותר לעם היהודי, ואין בו מקום לחוגים הרסניים שכל ייעודם הוא חילול המקום".

יו"ר ועדת הפנים, ח"כ דודי אמסלם: ‏"שמח על החלטת הממשלה בסוגיית מתווה הכותל. אחינו הרפורמים, זכויותיכם הם בדיוק כמו זכויותיי, גברים בעזרת גברים, נשים בעזרת נשים ותאמינו, יש לנו הרבה על מה להתפלל".

תגובת השר לשרותי דת דוד אזולאי על ביטול 'מתווה הכותל': "אני שמח על ההחלטה החשובה שהתקבלה היום, ומברך את השר דרעי על עמידתו האיתנה בסוגיה זו. הכותל המערבי, שריד בית המקדש, הינו המקום המקודש ביותר למיליוני יהודים ברחבי העולם. אנו נמשיך לשמור על עברו ועל עתידו".

השארת תגובה