גדעון לוי פרסם מאמר כנגד הורי הדר גולדין • חבריו של גולדין לא נשארו חייבים

הדר גולדין ז"ל
הדר גולדין ז"ל

הבוקר, בעיתון הארץ, פרסם גדעון לוי מאמר משתלח על הוריו של החייל החטוף סגן הדר גולדין – שגופתו נמצאת בידי החמאס.

"דמו של סגן הדר גולדין יקר במיוחד. בין 130 ל–150 בני אדם, רובם אזרחים, כולל נשים, תינוקות וילדים, שילמו בחייהם על הריגתו וחטיפת גופתו במבצע צוק איתן. יותר מאלף פגזים ופצצות ירה צה"ל על בתי מגורים ברפיח, וחיל האוויר הפציץ עוד עשרים מטרות, גם הן מן הסתם בתי מגורים", פתח לוי את מאמרו.

לוי ממשיך להצליף וטוען כי " אין הרבה חיילים שחטיפתם או הריגתם הביאה לשפך דם כה אכזרי", ומסיים את טורו עם האשמה חמורה: "בעבור משפחת גולדין — הם מוציאים לעתים הודעות רשמיות כמשפחה — לא היה די במחיר הדמים הנורא שכבר נגבה מתושבי עזה בגלל שלוחמי החמאס העזו בחוצפתם להרוג חייל ישראלי ולחטוף את גופתו לאחר שצה"ל פלש לשטחם. הגולדינים רוצים את גופת בנם בכל מחיר ואת המחיר הם רוצים להשית על שני מיליוני תושבי עזה המקוללים. שום התעללות בתושבים אין בה די מבחינתם. שיקפאו למוות, שלא יקבלו חשמל, שהאסירים יעונו עוד יותר בכלא, הכל מקודש בעבור גופת הבן".

"את ההסתה הזאת אסור לקבל, גם לא ממשפחה שכולה". מסכם לוי.

בתגובה למאמרו המסית, חבריו של גולדין ענו במכתב, לכמה מהטענות שהעלה לוי, וטענו כי דווקא גישתו היא הגישה חסרת ההומניטריות. "אנחנו שסיכנו את עצמינו בהגנה על הבית ובין היתר גם על אנשים מנותקים מהמציאות כמוך, סיכנו את עצמנו כדי שלא ייהרגו חפים מפשע מהצד השני. הדר הי"ד, יחד עם חבריו בניה וליאל גדעוני הי"ד, נהרגו בהפסקת אש הומניטרית שיזמה ארה"ב והופרה בפעם השמינית על ידי חמאס. הם נהרגו כי לא פתחו באש על חפים מפשע. הם נהרגו בגלל הומניטריות יתר".

החברים הוסיפו כי ניסיונו של לוי להפריד בין החמאס לאוכלוסייה בעזה הוא מלאכותי ושקרי: "אם כל כך רע לתושבי רצועת עזה הם יכולים להפעיל לחץ על חמאס על מנת לשים סוף ברור לסיפור הזה. אבל כנראה שהם מגבים את חמאס. לא לא, אל תטעה לחשוב שהם פוחדים או שבויים בידי ההנהגה של הזרוע הצבאית. לאוכלוסיה האזרחית ברצועת עזה השפעה רבה על הזרוע הצבאית. אנשים החושבים כמוך, מפקירים את חיינו, נותנים לגיטימציה לחמאס להמשיך ולחטוף עוד חיילים, דמינו לא הפקר ולא ניתן לכם להסית כנגדנו. לא עוד! דבר אחד ברור, אם היה לך בן, אח, או אפילו חבר בסיטואציה הזאת היית מגבה ואם לא מגבה לפחות שומר על זכות השתיקה. על זאת אמרו חכמינו לפני אלפי שנים: סייג לחכמה שתיקה".

כזכור, ביומו הראשון של אוגוסט 2014 בשיאה של מלחמת צוק איתן, נכנסה לתוקפה הפסקת אש הומניטרית של שבעים ושתים שעות, ביוזמת מזכ"ל האו"ם – באן קי מון ומזכיר המדינה האמריקית – גון קארי, אך היא הופרה תוך זמן קצר על ידי החמאס, בשיגור מספר רקטות לעבר יישובי עוטף עזה ולאחר מכן בירי שתי פצצות מרגמה.

כוח של גבעתי המשיך בפעילות מבצעית לאיתור מנהרות באזור רפיח. באזור השעה תשע תקפו את הכוח מחבלים שיצאו ממנהרה, והרגו שלושה מחיילי הכוח: מפקד הסיירת, רס"ן בניה שראל, סגן הדר גולדין וסמ"ר ליאל גדעוני הי"ד. התוקפים לקחו עמם את סגן הדר גולדין הי"ד, שעד היום גופתו נמצאת בידיהם.

השארת תגובה