הפיכה בקבוצת הרכישה בבית שמש: הרוכשים לקחו את הניהול

שנים אחרי שהפרויקט בו השקיעו ממיטב כספם לא הצליח להתרומם, החליטו רוכשי הדירות במגרש 201 של מתחם גולובנציץ, להוציא את הניהול מידי 'בניין שלם' – 'רמת אברהם', ולהעבירו לידיהם • על מאחורי הקלעים, הבעיות והרוח הגבית של היזמית החרדית

חברי הקבוצה באסיפה הגורלית
חברי הקבוצה באסיפה הגורלית

דרמה בענף קבוצות הרכישה בבית שמש: שנים לאחר שרכשו ממיטב כספם זכות לדירה במתחם גולובנציץ, ולאחר שהפרויקט לא הצליח להתרומם ונתקע ממושכות, הדיחו חברי מגרש 201 את חברת הניהול 'בנין שלם' – 'רמת אברהם' מניהול הפרויקט, והעבירו את המושכות לידי ארבעה נציגים מקרב הרוכשים.

על מתחם גולובנציץ המפורסם ניצבים מספר מגרשים, המנוהלים בידי קבוצות רכישה שונות. כ-500 דירות עתידיות מרוכזות בידי 'גבעת ירושלים', וכ-350 דירות רוכזו על ידי חברת 'בניין שלם', שהייתה בעבר מזוהה עם 'דגל התורה'. הרוכשים ב'בניין שלם' מרוכזים בשלשה מגרשים, שהגדול מתוכם הוא מגרש 201, עליו נמנים כ-200 רוכשי דירות, והוא נשוא הדרמה הנוכחית.

על רקע העיכובים הממושכים בהתקדמות הפרויקט, התעוררה תסיסה רבתי בקרב חברי הקבוצה, ולאחר מסעי שכנוע רבים ומאבק יצרי, הצליחו מובילי המהלך להשיג חתימות של 51% מבין החברים, על מנת לחייב כינוס אסיפת רוכשים.

בסוף השבוע האחרון נערכה אסיפת הרוכשים, בה הצביעו רוב גדול בעד הדחת 'בנין שלם' מוועדת ההיגוי, לטובת ארבעה מחברי הקבוצה. מי שהוביל את המהלך היה המשפטן החרדי יהודה גנוט, חבר קבוצה במגרש 300 ששימש כמשקיף במגרש 201. הוא אף נבחר לחבר וועדת ההיגוי החדשה, לצד שלשה נציגים נוספים: שלמה פרימק, יששכר יפה ויעקב אפשטיין.

"זה היה רגע מכונן", אומר ל'השבוע בבית שמש' אחד הנוכחים באסיפה. "רוב הזמן ישב מנחם בלומנטל בחוץ (בלומנטל עומד יחד עם משה פרנק בניהול 'בניין שלם'. י.פ.), ורק לקראת הסוף הוא נכנס פנימה ודיבר. הוא מאד נפגע מהדרך בה זה נעשה, ואמר כי הוא לא יסלח לחברים שפגעו בו. אבל בסופו של דבר הוא השלים עם המהלך, והתחייב להעברה מסודרת של כל המידע, הדו"חות והנתונים".

"הבאנו בשורה אמיתית לרוכשים", אומר ל'השבוע בבית שמש' עו"ד אפשטיין, מוועד ההיגוי החדש. "הגיע הזמן שמישהו מתוך הרוכשים ינהל את זה ולא אנשים מבחוץ. דבר ראשון הבטחנו לרוכשים שקיפות מלאה של כל המידע, וכבר פנינו לכל הגורמים בכדי להבין מה נעשה עד עכשיו, ולהיכן הלך כל הכסף שכבר הוזרם לחברה. בעז"ה נשיג את כל המידע ואנחנו צופים שיתוף פעולה עם כל הגורמים".

מי שמלווה מאחורי הקלעים את חברי וועדת ההיגוי החדשה היא חני הורביץ, מנשות העסקים הבכירות בישראל – ומי שמחזיקה ברזומה עשיר במיוחד של קבוצות רכישה – שנרתמה לפרויקט ללא כל תמורה. היא רואה בכך מעשה טוב ומצווה, לעמוד לצד משפחות שכבר שנים רבות לא מצליחות להיכנס תחת קורת גג עליה הוזילו ממיטב כספם.

"כרוכשים, כשאנחנו ניגשים למו"מ עם שלל הגורמים, המצב שלנו הוא אחר, טוב בהרבה. אנחנו מלווים גם בהרבה ניסיון של הגברת הורביץ, כל זאת לצד שקיפות מלאה בניהול, יביאו אותנו להתקדמות, שאנחנו מאמינים שתגיע בקרוב", מסיים עו"ד אפשטיין.

השארת תגובה