המתמודד לשעבר, מפרגן: "בר שלום תפור לבת ים"

לאחר תקופה ארוכה בה שמו דובר נכבדות לתפקיד רבה הראשי של בת ים, מתייחס הרב רזיאל אלול בגדלות נפש לסוגיה, מבטל את העניין, ומעניק תמיכה מלאה לרב בר שלום: "לא רק שאין לנו התנגדות, אלא שאנחנו שמחים בזה"

דמותו רבת ההוד לצד מעורבותו בחיי התושבים וגלי הערצה עליהם נישא, הפכו את הגאון רבי רזיאל אלול למועמד טבעי לכס רבה הראשי של העיר בת ים. בראיון ראשון שמעניק הרב בנושא, הוא מבטל מכל וכל את האפשרות, ובגדלות נפש, מעניק את תמיכתו למועמד ש"ס, הגאון רבי אליהו בר שלום.

"רבי אליהו הוא בנו וממשיכו של מורנו הרב זצ"ל, ואנחנו בשמחה רוצים שתהיה המשכיות", אומר הרב אלול ל'השבוע בבת ים'. "ההצלחה היא בשורשים שלו, והוא בעצמו גברא רבה. אנחנו באהבה רבה, לא רק שאין לנו התנגדות, אנחנו רוצים ושמחים בזה, נהיה חלוצים לפניו שיצליח, כי הוא באמת ראוי, הוא תפור לעיר בת ים, והוא יוכל להגדיל בה תורה ולהרחיב את גבולות הקדושה".

את הדיווחים על התמיכה בשטח ועל הניסיונות שנעשים מאחורי הקלעים על מנת לקדם את מועמדותו – כמו גם השמועות על הבטחות שהעניק לו ראש העיר – דוחה הרב אלול במחי יד: "אף אחד לא הבטיח לנו, אף פעם לא הייתי מועמד ולא רציתי להיות מועמד, מה שהציבור מדבר זה לא קשור למה שאנחנו עשינו".

בהתייחס לקולות השטח, מייחד הרב את דברי רבותיו בפורת יוסף: 'אי אפשר לכלוא את הרוח'. "אתה יודע איך זה, הציבור מדבר, יש כאן גם פוליטיקאים, אבל אני בכל הזדמנות אמרתי שהוא המועמד המתאים ביותר לרשת את מקום אביו".

כשאנחנו משתהים איך הרב מוותר בחפץ לב על התפקיד הנחשק, מזכיר הרב את החלטתם של גדולי ישראל, ומצהיר כי רק אלו ינחו את צעדיו. "יש לנו את גדולי הדור בראשות חכם שלום וחברי מועצת החכמים, מה שהם יחליטו, זה מה שיהיה".

כבוד הרב צעיר, כוחו במותניו – להיכן יתקדמו כל הפעולות התורניות?

"אני בסך הכול מזכה את הרבים לכבודו של השי"ת, זה מה שרבותיי הגאונים רבי יהודה ורבי בן ציון צדקה עליהם השלום לימדוני. אנחנו עוסקים עם הנוער, מייעצים בשלום בית, שמירת שבת, קדושה וטהרה, בשביל זה באנו לעולם. יש בבת ים הרבה ראשי כוללים ורבני שכונות, כולנו פועלים באחדות למען מטרה אחת בלבד – להרבות כבוד שמים".

השארת תגובה