פרשנות: מדיר אבו משעל לירושלים, הטבעת מתהדקת

דברי מפקד יח' ההפס"ד והפעילות הממושכת . הימ"ר הירושלמי עם חטמ"ר בנימין . אם המחבל והנהג מעיסאוויה . לזכרה של לוחמת גיבורת ישראל

בסמיכות לבית המחבל בדיר אבו משעל. צילום דובר צה''ל
בסמיכות לבית המחבל בדיר אבו משעל. צילום דובר צה''ל

אם (רק) חשבו להם מחבלי ה"פרילאנס" ושאר ארגוני הטרור שהם ימצאו את מותם בפיגועים ובכך יימנע עונשם, שיחשבו שוב !

רגע לעבר הלא רחוק; בפעילות מבצעית של יחידה מיוחדת לטיפול בהפרות סדר אי שם בצפון, אמר מפקד הכח לפקודיו כי ההפס"ד יפוזר תוך כמה שעות, אך הפעילות תימשך חודש ימים. כוונותיו היו כי גם אם מיידה אבנים כלשהו יברח, הוא עוד ייתפס באישון לילה. עכשיו תכפילו את זה בכמות מפירי הסדר ותעלו מדרגה מהפס"ד לטרור
.
בחזרה להווה; כבר מליל שבת ועד רגע פירסום כתבה זו ממש, כוחות הביטחון, בהובלת חטמ"ר 'בנימין' של צה"ל, מטילים כתר על כפר מחבלי פיגוע הבירה (מיום 16.6.17 למניינם) – דיר אבו משעל. הכתר אמנם "נושם" (כינוי למעבר עם הגבלות), אך היחידות המוצבות במקום מוכנות לשעת ה-ש' כדי להפוך אותו ל"הרמטי" במידת הצורך.

יותר מזה; בפעילות צבאית של צה"ל ומשטרתית של מג"ב בסיוע היחידה המרכזית של משטרת מחוז ירושלים, נעצרה אימו של אחד מהמחבלים הארורים בחשד לקשירת קשר לביצוע פשע. בדובר צה"ל מדווחים כי הנ"ל חשודה בהסתה בוטה עקב התבטאויותייה האחרונות אשר היללו את ה"שאהידים" וקראו לפגע ביהודים ! בנוסף.. ערבי מעיסאוויה נעצר בחשד להסעת המחבלים ואף נבדק חשד שהוא ידע על כוונותייהם ולא מנע זאת !!

לא בכדי השר לבטחון פנים – גלעד ארדן, שנמצא בעמדת מקבלי ההחלטות, אמר בהלווית הלוחמת: "לא נכנע ולא נוריד את ראשינו בפני המחבלים הארורים, נרדוף את אויבנו ומבקשי רעתנו בכל מקום בו יימצאו."

מפקד משמר הגבול – ניצב יעקב (קובי) שבתאי, שאחראי על ההיבט המבצעי הוסיף: "בערב יום שישי, שלושה מחבלים בני בליעל הגיעו להרוג ולרצוח יהודים באשר הם. הדס וחבריה לצוות, פעלו בחירוף נפש ובאומץ לב, ונטרלו את המחבלים אשר היו חמושים ברובה ובסכינים. לצערי הדס שילמה בחייה. מותה של הדס וחללינו אשר נפלו בעבר, הנם נר לרגלנו ומורשתם היא דרכנו. לוחמינו, הפרוסים מדן ועד אילת, ימשיכו להיות מוכנים ונחושים לפעול באומץ לב, תוך חתירה למגע, למול כל המבקשים לקום עלינו ולכלותינו. כולי תקווה שלא נידרש עוד להספיד את לוחמינו, אולם אני מתחייב שנמשיך להילחם בטרור ללא פשרות."

וזה שוב המקום להזכיר כי רס"ר הדס מלכא ז"ל, רק בת 23 עם עבר של גיבורי ישראל ! הדס התחילה את שירותה הצבאי (סדיר) בחיל הים והתעקשה לשרת את המדינה כלוחמת. לאחר שבעה חודשים עברה למשמר הגבול, הוכשרה למפקדת ואף חתמה קבע בסמ"ג (סיירת מג"ב) '5' הכפופה למחט"ב הדרומית של משמר הגבול. ההצבה בירושלים, היתה תיגבור משטרתי למחוז הבירה כחלק מהיערכות לתפילות הרמאדאן, שם המחבלים ימ"ש בחרו "לחגוג את חגם" בהרג !

השארת תגובה