הכאב שלכם: "יש סיכוי שההתעללות תיפסק?"

זרם התגובות והפניות שהגיעו למערכת 'כל הזמן' בעקבות העלאת מצוקת הנוסעים בתחבורה ציבורית לכותל המערבי, הצליח להפתיע ובעיקר ללמד על עומק הבעיה והצורך הבוער למצוא פתרון לסוגיה, אחת ולתמיד

הכותל המערבי | צילום: ויקפדיה
הכותל המערבי | צילום: ויקפדיה

הרב מאיר צ. מדמויות ההוד של חסידות ירושלמית מעטירה, שיתף במקרה שחווה במוצאי שבת לפני שבועיים, אז המתין ברחוב מלכי ישראל לאוטובוס בדרך לכותל. "על השלט האלקטרוני היה כתוב שהאוטובוס מגיע עוד 10 דקות", מספר הרב מאיר, "כשהחץ כבר הראה שהאוטובוס נכנס לתחנה, לפתע זה השתנה ל-20 דקות. לא יכולתי לחכות ונאלצתי לוותר על התפילה".

הקורא מוטי מלכה שיתף בהתכתבות ארוכה עם משרד התחבורה, בה פירט את מחדלי הקווים, כשבמרכז הסיפור הבא: "שיא חדש נשבר בתאריך 03/07/2017 קו 1-3 בשעה 11.30 לערך בערב, אלפי מתפללים, ילדים/קשישים/בעלי מוגבלויות, המתינו בתחנה למעלה משעה ארוכה ואין צורך לתאר ההסתערות של הנוסעים על האוטובוס שיצאו מגדרם ומשלוותם, כשהאוטובוס נתן מענה אולי ל-10 אחוז מכלל הנוסעים שביקשו בקשה תמימה אחת – לשוב לביתם.

"היה שם תוהו ובוהו, צרחות של ילדים שהסתובבו מסביב ובצמוד לגלגלי האוטובוס, ובנס ללא נפגעים. זו עדות אילמת לזלזול והיחס המשפיל והמשך התעמרות בי ובציבור רחב מאד של הנוסעים".

מרים גרין כתבה: "הגיע הזמן שמישהו ייקח את הפרויקט לידיים. המצב ממש מתחת לכל ביקורת. אגד צוחק על ציבור הנוסעים כי ידוע לו שממילא ייסעו, לא משנה מה טיב השירות כי אנשים רוצים להגיע ולהתפלל בכותל.

"כמה פעמים הייתי בלילה בכותל והאוטובוסים לא עולים לתחנה העליונה למרות הצג שמאשר הגעתם, ירדנו לתחנה למטה ויש שם 2 אוטובוסים, אבל אף אחד לא מעלה נוסעים ומחכים 30-40 דקות לשווא. אתמול בדיוק בשעות הצהריים חיכיתי בתחנה המרכזית לקו 1. 'זכיתי' לראות 3 פעמים על הצג את הספירה לאחור מתי האוטובוס יגיע… גם כאן זו אשמת המשטרה? חזקו ואמצו והלוואי שתצליחו להביא פתרון לבעיה בהקדם".

סיפורו של שמואל לוי מדליק נורות אדומות: "הנני פונה אליכם מלב קרוע נוכח המצב הבלתי נסבל של שירותי אגד בירושלים לכותל המערבי. אשתי חודש לפני לידה, נאלצה אתמול 12.6.17 לחכות מעל 40 דקות בתחנה עמוסת נוסעים ברחוב שמואל הנביא ליד סדיגורה לקו 3 בשעה 19:00".

"גם לאחר שהאוטובוס הגיע, הוא היה עמוס בצורה מזוויעה, ואשתי נאלצה לעמוד להידחק ו'להתרסק' על ידי אישה נוספת, כדי לשמור על צניעותה. מה יהיה? יש סיכוי שההתעללות בתושבים תיפסק? מתי יגיע היום ואדם יוכל לנסוע בצורה מכובדת ונורמלית לכותל המערבי?"

2 תגובות
  1. גם אני מצטרפת למתלוננים! המצב נוראי!
    עצוב במיוחד לחולים וחלשים שלא יכולים ללכת להתפלל כי המאמץ גדול מדי! – כבר בהגעה לא נכנסים לשער אשפות והעליה ברגל לעיתים קשה (בחגים האוטובוסים מורידים נוסעים ליד תחתית ההר לפני שער האשפות וגם אם רוצים להישאר אומרים לרדת) ובחזור – ההליכה לתחנה הרחוקה בחוץ ארוכה ואז צריך לעמוד הרבה זמן לחכות לאוטובוס וכשמגיעה יש דחיפות.דוחפים כי אין זרימה מספיקה של אוטובוסים והאנשים רואים שהאוטובוסים עומדים ולא זזים – בתחנות האוטובוסים מחכים עד שמלא לגמרי בצפיפות לפני שיזוזו ויבוא האוטובוס הבא שממתין בשירה המורד ההר. אם הוא כבר שם – למה לא מריצים אותם? מה ההיגיון שיש שיירה עומדת של אוטובוסים במורד ההר עד הצומת של הר הזיתים שלא זזה וגם אין פינוי של האנשים מהתחנה?מי ממונה על הניהול הכושל הזה?
    מקווה שיטפלו בענין בהקדם!
    תודה על היוזמה

  2. רציתי להוסיף שההתנהלות פה כל כך לא מובנת. הרי זה המקום הכי מתויר בארץ!!
    וזה השרות של המדינה?
    ככה מנגישים את המקום לציבור?
    אני לא מבינה למה לא מרחיבים את הכביש מברכות השולטן לכוון הר ציון כמו שעשו ליד גינות סחרוב ועושים שם כביש שיענה על הצרכים של מקום כל כך פופולרי! אפשר לעשות 2 נתיבים לכל צד ולפתור את הצורך לעבור במזרח ירושלים
    מקווה שיעבור לגורמים הנכונים!

השארת תגובה