הגרי"מ לאו: "אישה עיקר הבית לצד האחריות לרוח ולחומר יחדיו"

בהיכל שלמה בירושלים התקיים כנס ענק לבוגרות קמפוס דעת של המרכז האקדמי לב במעמד הרב הראשי לישראל לשעבר הרה"ג ישראל מאיר לאו שליט"א

כנס בוגרות מכון לב
כנס בוגרות מכון לב

בהיכל שלמה בירושלים התקיים כנס כולל בהשתתפות בוגרות קמפוס דעת המשתייך למרכז האקדמי לב בירושלים. האירוע בסימן י"ג שנים לקמפוס שעד כה סיים 10 מחזורי בוגרות התקיים במעמד הרב הראשי לישראל לשעבר ורבה הראשי של תל אביב- יפו הרב ישראל מאיר לאו. בנוסף לקחו חלק באירוע רב קמפוס דעת הרב הדר מרגולין, יו"ר קמפוס דעת הרב שלום הלוי, מנהלת קמפוס דעת שושנה הלוי, נשיא המרכז האקדמי לב פרופ' חיים סוקניק, רקטור המרכז פרופ' קנת הוכברג, וראש קמפוס טל לבנות אתי שטרן.

במהלך דברי הברכה ציין הרב לאו כי "מעמדה של האישה החרדית כיום הוא מיוחד ביותר, כשתפקידה כפול כעיקרו של הבית ומאידך נשואים על כתפיה הדאגה לרוח ולחומר גם יחד. אשר על כן נקראת 'אישה', 'כי מאיש לוקחה', ו'חווה כי היא אם כל חי' – כך שמכוחה בניינו וקיומו של עולם".

במהלך השנים קיבלו כ-600 בוגרות חרדיות בקמפוס תארים בתחומי הנדסת תוכנה, מדעי המחשב, חשבונאות ומערכות מידע, מנהל עסקים והוראת המדעים והטכנולוגיה. האירוע כלל תכנית אמנותית של להקת נגניות ובנוסף התקיים פאנל מעניין של בוגרות בהנחית רו"ח שולמית וורצל.

נשיא המרכז האקדמי לב, פרופ' חיים סוקניק שיבח את איכות הבנות החרדיות וציין כי "רמתכן הרוחנית גבוהה והדבר בא לידי ביטוי בצורה הרצינית שבה אתן לוקחות את לימודי הקודש ואת הלימודים האקדמיים, שיסייעו לכן בכניסה לעולם העבודה. ההישגים שלכן מוכיחים את יכולתה של האישה החרדית לתת מענה איכותי למחסור בהיי-טק. חברות שונות בתעשיית ההיי-טק ובתעשייה הביטחונית יוצרות איתנו קשרי מידע ופיתוחים טכנולוגיים, וגם מקבלות את הבוגרות לשורותיהן. אנו מקפידים על הרמה הגבוהה כך שהבוגרות יזכו בתפקידים הבכירים בתעשייה".

מנהלת קמפוס דעת גב' שושנה הלוי הודתה למרכז אקדמי לב שנותנים את חסותם במשך 13 שנים, ואי"ה גם בשנים הבאות, ש"בסיועם יכולות מאות תלמידות לרכוש מקצוע מכובד, תוך שהנהלת 'דעת' דואגת לצד הרוחני, להקניית ערכים והשקפה היהודית למען הקמת בתים של תורה עם פרנסה בכבוד".

ראש קמפוס טל אתי שטרן: "כקמפוס טל אנו שמחים על הזכות לסייע לקמפוס החרדי 'דעת' לתת לבנות החרדיות את הכלים כדי לרכוש מקצוע מכובד, להתפרנס בכבוד ולהקים בתים של תורה. אנחנו שמחים לראות כאן את הבוגרות שהגיעו להישגים בשוק התעסוקה ולמשרות נחשקות בתחומים היוקרתיים ביתר במשק".

השארת תגובה