'מועצת העיתונות' : "פשיטת המשטרה על מערכות עיתונים – סכנה לדמוקרטיה"

במהלך פשיטת המשטרה על משרדי בית ההוצאה לאור 'ידיעות ספרים', הוחרמו קבצי טיוטת הספר של אולמרט וכן קבצים המכילים את טיוטות הספרים שנכתבים בימים אלה על ידי העיתונאי בן כספית ושר הביטחון לשעבר יעלון

ידיעות אחרונות, המבנה הקודם
ידיעות אחרונות, המבנה הקודם

מועצת העיתונות מביעה זעם רב נגד היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, וזאת לנוכח פשיטת המשטרה על בית ההוצאה לאור 'ידיעות ספרים' בסוף השבוע, תוך החרמת קבצים המכילים את טיוטות הספרים של הספר שכותב בימים אלו אהוד אולמרט.

אמש דווח לראשונה כי במהלך הפשיטה, נטלה המשטרה גם את טיוטות הספרים שכותב בימים אלו העיתונאי בן כספית העוסק בראש הממשלה בנימין נתניהו, וכן העתק של הספר עליו שוקד בימים אלו שר הביטחון לשעבר בוגי יעלון, העוסק רובו ככולו בפרשת הצוללות.

בהודעת 'מועצת העיתונות' נאמר, "אנו קוראים לגורמי אכיפת החוק שלא לנהוג בקלות-דעת בנושאים מסוג זה, ולא להפוך את מדינת ישראל למקום שבו פשיטות משטרה על מערכות עיתונים – כולל בתי הוצאה לאור העוסקים בתכנים עיתונאיים – מתבצעות כמהלך שבשגרה. חיפוש תוכן והחרמתו במערכת של כלי תקשורת על כל ענפיו, זהו תקדים מסוכן לחופש העיתונות וחופש הביטוי, ויש לסלקם מן המציאות הנוהגת בדמוקרטיה הישראלית".

לדבריהם, "הדבר חמור שבעתיים, בייחוד כשהדבר נעשה שלא על דעת הממונה על הביטחון במשרד הביטחון, כלומר שלא מסיבות ביטחוניות חד-משמעיות".

השארת תגובה