יום השיפוצים והשדרוגים: כך נראה יום השבת ברכבת ישראל

יו"ר סיעת ש"ס ח"כ יואב בן צור וח"כ מיכאל מלכיאלי בפגישה עם מנכ"לית משרד התחבורה קרן טרנר: "מדינת ישראל מפרה לאחרונה בשבתות באופן שיטתי ומאסיבי את הסטטוס-קוו"

עבודות הרכבת בשבת עבודות הרכבת בשבת
עבודות הרכבת בשבת עבודות הרכבת בשבת

יו"ר סיעת ש"ס ח"כ יואב בן צור וח"כ מיכאל מלכיאלי נפגשו הבוקר ראשון עם מנכ"לית משרד התחבורה קרן טרנר, ואנשי המשרד, בעניין עבודות הרכבת המתבצעות לאחרונה בשבתות, וכן בעניין הפעילות הבלתי חוקית של קווי השירות הפועלים בניגוד לחוק ביום המנוחה, ואף גובים תשלום מהנוסעים.

חברי הכנסת בן צור ומלכיאלי דיברו בפגישה בכאב על מה שמתרחש לאחרונה, שרכבת ישראל הפכה את יום השבת ליום השיפוצים והשדרוגים של רכבת ישראל. בשבת האחרונה התקיימו עבודות בין דימונה לבאר שבע. בשבת שקודם לכן, בנתיבי אילון וכן הלאה.

אנשי משרד התחבורה ניסו לנמק בפגישה, כי כל הפעילויות בשבתות הינם נחוצות ביותר ומצילות חיים, כך שהדבר לא ניתן לדחייה. דבר שלחברי הכנסת בן צור ומיכאלי היה נשמע תמוה וביקשו מהצוות המקצועי פירוט מדויק על כל העבדות הצריכות להיערך בכדי לבדוק כל מקום ומקום לגופו.

עניין נוסף שעלה בפגישה, הקמפיין שמתפרסם בחודשים האחרונים שמטרתו להשיג מימון לרכישת אוטובוס העשוי למרבה הצער והכאב לאפשר נסיעה בשבתות ובחגים לתושבי תל אביב, יפו ובת ים. ומי שעומד מאחורי היוזמה, היא אגודה בשם 'נוע תנוע', המפעילה בשנתיים האחרונות, בכל שבת, קו אוטובוס שכזה ורוצה כעת להוסיף קו נוסף שיעבור בין מוקדי הבילויים וחופי הים באזור המרכז.

חברי הכנסת בן צור ומלכיאלי נתנו דגש בפגישה, על החוק שנחקק בישראל לפני עשרות שנים-חוק לאיסור הפעלת תחבורה ציבורית בימי המנוחה, שעצר את החברות הרשמיות להפעיל תחבורה ציבורית בשבת. חוק שכידוע בשנים האחרונות חברות וארגונים נוספים מנסים למצוא פרצות בחוק שגם כך, רווי הסייגים, והגיעה העת כבר לתקן את הפרצות בחוק.

ח"כ מיכאל מלכיאלי ציין בפני מנכ"לית משרד התחבורה, שלא יכול להיות מצב שאגודה אשר גובה תשלום של תשעה שקלים מכל נוסע על הנסיעה ומדמה להחליף בשבתות ובחגים את חברת 'דן', תוכל לעקוף את החוק ולבצע נסיעות בשבת, במסווה של אגודה, הדבר דומה לחברה לכל דבר. יתרה מכך, אותה אגודה מצהירה מעל כל במה שהמטרה שלהם היא להיסגר כשהמדינה תפעיל תחבורה ציבורית בשבת — ובינתיים לשנות את המציאות בשטח".

יצוין, כי חברי הכנסת בן צור ומלכיאלי צפויים להיפגש היום עם מנכ"ל משרד העבודה והרווחה בכדי לבדוק את היתרי העבדות בשבתות.

השארת תגובה