נתפסו על חם: שני עצורים בחשד לצייד לא חוקי בגליל התחתון

במבצע משותף של שוטרי משמר הגבול ורשות הטבע והגנים נתפסו "על חם" 2 חשודים, שוהים בלתי חוקיים, בצייד לא חוקי של חוחיות באזור הגליל התחתון.
מעצרם הביא לחשיפת כנופיית צייד וסחר בה חברים אזרח ירדני עם אישור תושבות ואזרחית תושבת שועפאט.

צילום דוברות המשטרה ורשות הטבע והגנים
צילום דוברות המשטרה ורשות הטבע והגנים

אתמול לפנות בוקר, בפעילות כנגד צייד לא חוקי של בעלי חיים, נערכו שוטרי ומתנדבי משמר הגבול בשיתוף רשות הטבע והגנים בשטחים החקלאיים של מושב כפר חיטים. הפעילות כללה תצפיות ומארבים של הכוחות.

הכוחות זיהו רכב עם ארבעה חשודים כאשר שני חשודים ירדו באזור כפר חיטים והרכב עזב את המקום. שני החשודים שירדו מהרכב נראו ע"י השוטרים בעת שהם צדים בעזרת רשת וכלובים 4 חוחיות.

שוטרי ומתנדבי מג"ב עצרו את 2 החשודים ותפסו את הממצאים. בהמשך הפעילות נתפס הרכב אשר הסיע את 2 החשודים ובו היו 2 חשודים נוספים ביניהם הנהג, אזרח ירדני עם אישור תושבות.

הציפורים מסוג חוחית שוחררו במקום על יד רשות הטבע והגנים.

סה"כ נעצרו ארבעה חשודים, 3 תושבי שכם בשנות ה-40 לחייהם, שניים מתוכם ללא אישור שהייה בארץ. החשוד הנוסף, נהג הרכב אזרח ירדני, תושב דבורייה בשנות ה-60 לחייו, והממצאים הועברו לחקירה, הרכב של מסיע השוהים הבלתי חוקיים חולט.

חקירת האירוע הובילה אתמול לחיפוש שבוצע מאוחר יותר בבית בעפולה השייך לאשתו (תושבת שועפאט) של אחד מהפלסטינים, שוהה בלתי חוקי משכם, בה נתפסו 9 חוחיות בכלובים וציוד ציד רב. האישה בשנות ה- 20 לחייה הועברה גם היא לחקירה.

לדברי ליעד לינג, ממונה חקירות ומודיעין ברשות הטבע והגנים: "החזקה, ציד וסחר חוחיות וציפורי שיר קטנות המוגדרות כערכי טבע מוגנים, אסור על פי החוק. המקרה הנוכחי חושף בפנינו דרך מתוחכמת ומאורגנת, הרת אסון לטבע, של סחר בחוחיות מהארץ לשטחי הרשות הפלסטינית. אנו נפעל למצות את הדין עם האחראים על המעשה ונשית עליהם את העונשים והקנסות הקבועים בחוק, בהתאם לחומרת המעשים. אני מודה למשטרת ישראל ולמג"ב גליל תחתון על הסיוע ושיתוף הפעולה שהוביל לתפיסת החשודים".

ברשות הטבע והגנים מסבירים כי אחת הסיבות לתופעת הציד של החוחיות הוא הביקוש בקרב מגזרים מסוימים ל-בנדוק, הכלאה של זכר חוחית עם קנרית, שמטרתה ליצור מין ציפור בעל צבעי נוצות יפים וקול ערב. הרשות פועלת בשיתוף גורמי אכיפה שונים על מנת לצמצם עד כמה שניתן את התופעה ולהעמיד לדין את העוסקים בכך.

עוד עולה מחקירת המשטרה כי מדובר בכנופית ציד שהייתה פועלת במטרה למכור את החוחיות בשטחי הרשות הפלסטינית. במסגרת הכנופייה השוהים הבלתי חוקיים היו על פי החשד צדים את החוחיות שהיו מועברות ע"י האזרח הירדני לשטחי הרשות שם היו נמכרות ונסחרות.

השארת תגובה