קידוש השם: הנשיא ראובן ריבלין יעניק את אות הנשיא לארגון 'לב מלכה'

נשיא המדינה ראובן ריבלין יעניק את אות הנשיא לארגון 'לב מלכה' על פעילותם הברוכה למען החולים ובני משפחותיהם • ארגון 'לב מלכה' מציין בימים אלו שלושים שנה להקמתו

ריבלין צילום מארק ניימן לעמ
ריבלין צילום מארק ניימן לעמ

הוועדה המייעצת לנשיא המדינה ראובן ריבלין החליטה לבחור בארגון 'לב מלכה' שבראשות הרב אהרן אברמן כאחד משנים עשר זוכים לשנה זו באות הנשיא, כאות הערכה והוקרה על פעילותם הברוכה למען החולים ובני משפחותיהם. טקס הענקת האות צפוי להתקיים בעוד מספר שבועות בבית נשיא המדינה בירושלים.

מטרת האות – לעודד פעילות התנדבותית מתוך הערכה שהיא מחזקת את המרקם החברתי, משפרת את מצבם של פרטים, נעזרים כעוזרים, ותורמת לגיבוש לאומי על בסיס אנושי והומני. האות מבטא את שאיפתו של נשיא המדינה לטיפוח ערכים של מעורבות חברתית, נתינה למען הזולת, אחריות הדדית ואהבת האדם והארץ בקרב תושבי המדינה.לצורך בחירת הזוכים נעזר הנשיא בוועדה מייעצת הממליצה בפניו על המועמדים לאות.הרכב הוועדה והעומד בראשה נקבעים ע"י בית הנשיא, תוך שימת דגש על שילוב נציגים של ארגוני מתנדבים, תקשורת, אקדמיה ואנשי ציבור.

ארגון 'לב מלכה' הוקם לפני כשלושים שנה ומפעיל מערך של כעשרה אמבולנסים, חמש מאות מתנדבים- יהודים, ערבים, חרדים, חילונים ודתיים לאומיים המקדישים יחדיו אלפי שעות מידי חודש בחודשו ללא קבלת שכר/ תמורה.

הפעילות המרכזית של ארגון 'לב מלכה' הינו ארגון מחנות הנופש לילדים חולי סרטן. ילדים רבים מתקשים להתמודד עם הייסורים הכרוכים בטיפולים כימותרפיים ואחרים והם מבכרים לעיתים למות ר"ל על פני התנסות בחוויה הקשה שבקבלת הטיפול החיוני. אז הארגון נכנס לתמונה ומבטיחים לילד מחנה נופש הרצוף הנאות וחוויות, כמו טיסות בשמי הארץ, טיולים והרפתקאות שונות. יצר הסקרנות הטבוע בנפשו הרכה של כל ילד, בפרט כאשר מדובר בהתנסות ראשונית בחוויות מסוג זה, גוברת על הכל ואבן הנגף הוסרה מהמסלול. הילד משתכנע וניאות לקבל את הטיפול". בדרך זו, הצליח יו"ר הארגון הרב אהרן אברמן לשדל מאות ילדים לבצע את הטיפולים הקשים, אך החיוניים עבורם ורבים חבים לו את חייהם.

מחנות הבראה ונופש לילדים חולי סרטן מתקיימים בכל חודש מחודשי שנה, כאשר בכל פעם מצטרפת קבוצה אחרת בשכבת גיל שונה. המטרה העיקרית בהוצאת הילדים אל המחנות, היא להעניק לילדים היקרים הללו הפוגה מרגיעה משגרת הטיפולים הקשה ולהעלות על פניהם חיוך, אשר ייתן להם את הרצון והכוח להילחם במחלה. מאחורי כל מחנה מצטברים שעות ארוכות של פעילות מסביב לשעון, לילות כימים. ולוגיסטיקה רבה: בחירת תכנית הטיול, חברת הסעות מיוחדת המפעילה אוטובוסים לנכים, אמבולנסים מלווים, רופא ואחות צמודה, נהגי 'לב מלכה' שמצטרפים לטיולים בארץ ובחו"ל ועוד.

כמו כן, ישנו פרויקט מבורך של השלמת לימודים עם ילדים חולים. שמסגרתו מגיעים מתנדבי הארגון לבתי הילדים החולים/ בתי החולים, ומשלימים להם את הלימודים שהחסירו בזמן אישפוזם. ישנם, עוד תחומי הפעילות של הארגון רחבים ביותר: בין היתר פועלים ביעוץ רפואי, תמיכה במשפחות נזקקות, מערך הסעות חולים למרכזים הרפואיים, ביקורים בבתי חולים, חלוקת מיני מתיקה, אוכל ועיתונים לשוהים בבתי הרפואה ועוד.

השארת תגובה